سامسونگ موبایل ارزان قیمت Z۴ را بزودی عرضه می کند

عصر کالا- سامسونگ نسخه جدیدی از سیستم عامل اختصاصی خود به نام تایزن (Tizen) را در دست توسعه دارد. تایزن ۳.۰ برای نخستین بار در قالب موبایل اقتصادی Z۴ وارد بازار خواهد شد.

سامسونگ موبایل ارزان قیمت Z۴ را بزودی عرضه می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ موبایل Z4 که اطلاعاتش از چند هفته قبل فاش شد، مشخصات سخت افزاری چشمگیری ندارد. در واقع محصولات خانواده Z سامسونگ صرفاً با هدف فراگیر ساختن سیستم عامل تایزن عرضه می شوند و سامسونگ وعده داده تا پایان سال جاری میلادی، 10 میلیون دستگاه مجهز به این OS را به فروش برساند.

    موبایل Z4 با یک گیگابایت حافظه رَم، هشت گیگابایت فضای ذخیره سازی، نمایشگر 5 اینچی اچ دی، پشتیبانی از شبکه 4G LTE و باتری 2050 میلی آمپر ساعتی عرضه خواهد شد. شاید تفاوت اصلی طراحی این موبایل با نسخه قبلی یعنی Z3 که در تصویر اصلی این مطلب می بینید، استفاده از فلش LED برای دوربین جلویی است.

    پشتیبانی از رابط گرافیکی ولکان یکی از مهم ترین تغییرات تایزن 3.0 است

    با این حال، Z4 به نسخه 3.0 سیستم عامل تایزن مجهز شده که قابلیت های ارزشمندی را در بر دارد. پشتیبانی از API گرافیکی جدید ولکان (Vulkan) می تواند تجربه گیمینگ را در این موبایل بهبود بخشد و استفاده از ران تایم Crosswalk برای وب نیز مرور صفحات اینترنتی را روان تر از قبل خواهد کرد. نسخه سوم سیستم عامل اختصاصی سامسونگ از پردازنده های 64 بیتی اینتل و ARM نیز پشتیبانی می کند.

    در Tizen 3.0 چندین کاربر به صورت همزمان می توانند از یک دستگاه مشترک استفاده کنند و امکان کنترل صوتی دستگاه از طرق S Voice نیز وجود دارد. البته طبیعیست که تمام این ویژگی ها در Z4 تعبیه نخواهند شد، اما حداقل می توان مطمئن بود که موبایل های قوی تر می توانند چنین فناوری هایی را در آینده به کار گیرند.

    گفتنیست پس از اینکه کارشناسان تایزن را یک فاجعه امنیتی خواندند و مشخص شد بیش از 40 اکسپلویت شناخته نشده و خطرناک در آن وجود دارد، سامسونگ رویکرد جدیدی را در پیش گرفته و اعلام کرده با اعمال تغییرات اساسی در سطح کرنل و رفع مشکلات قبلی، اکنون می توان روی امنیت نسخه سوم تایزن حساب کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر