سامسونگ تمرکز خود را بر روی دوربین موبایل و واقعیت مجازی میگذارد

عصر کالا- کمپانی کره ای سامسونگ در حالی که به عنوان برترین تولید کننده ی گوشی های هوشمند شناخته میشود، فعالیتی نه چندان چشمگیر در زمینه ی ساخت دوربین های دیجیتال نیز دارد.

سامسونگ تمرکز خود را بر روی دوربین موبایل و واقعیت مجازی میگذارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از سخت‌افزار، بر اساس گزارشی که از کره ی جنوبی توسط The Investor منتشر شده است، سامسونگ قصد دارد به طور کامل تولید دوربین های دیجیتال را متوقف کند تا به جای آن بتواند تمرکز خود را بر روی دوربین گوشی های هوشمند و واقعیت مجازی معطوف کند. یک منبع رسمی که نامی از آن برده نشده به رسانه ی کره ای اطلاع داده است که کمپانی دیگر دوربین های دیجیتال را تولید نخواهد کرد و به فروش نخواهد رساند و این تصمیم اکنون در حال اجرا است.

    سامسونگ یک دوربین ساز حرفه ای و مطرح محسوب نمیشود و با توجه به بهبود دوربین گوشی های هوشمند امروزی، زمان برای سامسونگ و دیگر کمپانی هایی که دوربین های دیجیتال کوچک تولید میکنند سخت شده است. دوربین گوشی های هوشمند از جمله گوشی های سامسونگ در حال حاضر کیفیت بسیار خوبی دارند و کاربران معمولی نیازی به تهیه ی دوربین های دیجیتال ندارند و در سمت دیگر عکاسان حرفه ای نیز از دوربین های DLSR برندهای مطرحی همچون سونی، کنون و نیکون استفاده میکنند. آخرین باری که سامسونگ یک دوربین دیجیتال را وارد بازار کرده است، به دو سال پیش و مدل NX500 باز میگردد بنابراین خبر توقف تولید دوربین توسط این کمپانی کره ای چندان غافل گیر کننده نبود.

    البته قرار نیست سامسونگ سرمایه گذاری خود را بر روی بخش دوربین قطع کند بلکه این کمپانی قصد دارد با ساخت دوربین گوشی های هوشند و واقعیت مجازی ( مانند دوربین 4K Gear 360 ) و دیگر دوربین های سازگار با فناوری واقعیت مجازی به تجارت خود در این زمینه ادامه دهد. باید دید غول کره ای با استراتژی جدید خود چه تاثیری بر روی بازار فناوری خواهد گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر