آیا نوت ۸ انتخاب بهتری نسبت به گلکسی S۸ پلاس خواهد بود؟

عصر کالا- گلکسی نوت ۷ تا قبل از اینکه باتری‌اش منفجر بشود، از دید بسیاری از منتقدان یکی از بهترین دیوایس‌هایی بود که سامسونگ تولید کرد.

آیا نوت ۸ انتخاب بهتری نسبت به گلکسی S۸ پلاس خواهد بود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از آی‌تی‌رسان، هر کسی فکر می‌کرد سامسونگ با نوت 7 به راحتی می‌تواند آی‌فون 7 را به مبارزه بطلبد. ولی این اعتقاد دوام زیادی نیاورد و با رسوایی آتش گرفتن‌های پیاپی، فروش نوت 7 رو به افول گذاشت. حتی بعد از یک بار جمع کردن کل گوشی‌های فروش رفته و تعمیر و تعویض آن‌ها، باز هم ماجرا ختم به خیر نشد و مدل‌های ایمن هم کم کم شروع به منفجر شدن کردند.

    سامسونگ هم که دیگر چاره‌ای نداشت، تصمیم گرفت تمرکزش را روی گلکسی اس7 معطوف کند و با آن به جنگ آی‌فون 7 برود. هر چند به تازگی قرار شده که نسخه اصلاح شده نوت 7 دوباره به فروش برسد.

    تلخی این حوادث هنوز هم از ذهن کاربران سراسر دنیا پاک نشده است؛ آن‌چنان که در مورد گلکسی اس8 هم این نگرانی وجود دارد که نکند مثل نوت 7 منفجر شود. این در حالی است که سامسونگ این بار وعده داده که دیگر چنین اشتباهی را مرتکب نمی‌شود و از این موضوع به اندازه کافی درست گرفته است.

    شاید عاقلانه به نظر می‌رسید که سامسونگ کلا برند گلکسی نوت را رها کند و فقط به برند گلکسی S بسنده نماید چون پاک کردن تصور بدی که کاربران از نام گلکسی نوت دارند، به زمان زیادی احتیاج دارد. اما با وجود گلکسی اس8 پلاس که از نظر اندازه و ظاهر بیشتر شبیه سری گلکسی نوت هست، سامسونگ همچنان تصمیم دارد سری نوت را با گلکسی نوت 8 زنده نگاه دارد.

    جدا از این بحث که آیا سامسونگ موفق خواهد شد با نوت 8 خاطره بد نوت 7 را جبران کند یا نه، این سوال مطرح است که نوت 8 چه وجه تمایزی از گلکسی اس 8 پلاس خواهد داشت. آیا فقط استایلوس S Pen می‌تواند تفاوت راضی کننده‌ای برای خریداران باشد؟

    پاسخ این سوال مسلما منفی است. گرچه  S Pen کارایی‌های خوبی دارد و طرفداران زیادی هم برای خودش به دست آورده، اما این نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای آپگرید از گلکسی اس 8 پلاس به نوت 8 باشد. پس سامسونگ چه ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری را می‌تواند در گلکسی نوت 8 به کار ببرد؟

    از آنجا که تا امروز از شایعات مشخص شده، نوت 8 طراحی و ظاهر مشابهی با گلکسی اس 8 پلاس خواهد داشت؛ همان صفحه نمایش منحنی بدون قاب 6.2 اینچی با دکمه هوم لمسی و حساس به فشار انگشت. البته ممکن است در نهایت اندازه گلکسی نوت 8 کمی بزرگ‌تر شود ولی نه چندان زیاد! مثلا احتمال دارد اندازه صفحه نمایش آن 6.32 اینچی بشود. به غیر از این شایعاتی هم مبنی بر انعطاف پذیر بودن صفحه نمایش نوت 8 یا 4K بودن وضوح تصاویر به گوش می‌رسد، ولی هنوز نمی‌شود روی این اخبار زیاد حساب کرد.

    دوربین دوگانه هم یکی از دیگر از ویژگی‌هایی است که احتمال می‌رود سامسونگ حداقل برای رقابت با آی‌فون هم که شده، در نوت 8 از آن استفاده کند. با اینکه سامسونگ هنوز تجربه چندانی در مورد دوربین‌های دوگانه ندارد ولی نوت 8 می‌تواند دیوایس خوبی برای آزمایش این قابلیت باشد. به جز این، به نظر نمی‌رسد سامسونگ تمایلی به ایجاد تغییر در دوربین جلویی دیوایس داشته باشد و در عوض ترجیح می‌دهد از همان دوربین جلویی گلکسی اس 8 پلاس استفاده کند.

    در مورد باتری این بار سامسونگ محافظه کارتر خواهد بود و به جای اینکه باتری بزرگ‌تری برای نوت 8 در نظر بگیرد، به گزینه‌های ایمن‌تر خواهد اندیشید. پس انتظار نداشته باشید در نوت 8 باتری 4000 میلی آمپر ساعتی یا بزرگ‌تر به کار گرفته شود. احتمالا سامسونگ به همان باتری 3200 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 8 پلاس یا حتی کوچک‌تر از آن بسنده خواهد کرد.

    پردازنده‌هایی که در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس جا خوش کرده‌اند، پردازنده‌های قدرتمندی هستند. هم اسنپدراگون 835 و هم اگزینوس 8895، هر دو جدید و تازه نفس و 10 نانومتری هستند و سرعت پردازش قابل توجهی هم دارند. پس بعید است که سامسونگ به این زودی بخواهد به فکر پردازنده دیگری بیافتد. مهم‌ترین تغییری که در قدرت سخت‌افزاری گلکسی نوت 8 محتمل است، استفاده از رم 6 گیگابایتی است. گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس فقط در چین با رم 6 گیگابایتی عرضه می‌شوند و در باقی نقاط جهان با رم 4 گیگابایتی به دست کاربران می‌رسند. همین موضوع، احتمال عرضه نوت 8 با رم 6 گیگابایتی را تقویت می‌کند چون از حالا سامسونگ ترکیب پردازنده‌های نسل حاضر سری گلکسی را با رم 6 گیگابایتی در چین مورد آزمایش قرار داده است.

    استایلوس S Pen هم می‌تواند با تجهیز شدن به یک بلندگو به روز رسانی شود، هر چند این خبر هم فقط در حد یک شایعه است و قابل استناد نیست، ولی اگر چنین شود S Pen به ویژگی جذاب‌تری برای ایجاد تمایز بین نوت 8 و اس 8 پلاس تبدیل خواهد شد.

    به غیر این موارد، امکاناتی مثل اسکنر عنبیه چشم و آنلاک گوشی با سلفی، استاندارد IP68، شارژ بی‌سیم پرسرعت و بیکسبی همگی بین نوت 8 و اس 8 پلاس مشترک خواهند بود. در واقع نوت 8 یک اسمارت فون است درست مثل گلکسی اس 8 پلاس ولی با چند ویژگی بیشتر و جدیدتر و البته S Pen. بنابراین اگر استایلوس برای شما خیلی مهم است، بهتر است اس 8 پلاس را کنار بگذارید و منتظر عرضه نوت 8 بمانید. در غیر این صورت، فعلا نمی‌توان دلیل چندان قانع کننده‌ای برای نادیده گرفتن اس 8 پلاس پیدا کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر