ساندبار چیست و آیا ارزش خرید دارد؟

عصر کالا- ساندبار، در واقع پخش‌کننده‌ی صوت به‌صورت ستونی است که در حالت افقی در جلوی تلویزیون شما قرار می‌گیرد تا صدا را با حجم و البته کیفیت بیشتر پخش کند.

ساندبار چیست و آیا ارزش خرید دارد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا»به نقل از  لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ساندبارها شاید بهترین گزینه برای گرفتن تجربه‌ی صوتی خوب از تلویزیون هستند؛ اما این موضوع دلیلی بر بی‌عیب و نقص بودن آن‌ها نیست، در واقع ساندبارها مشکلاتی در دنیای واقعی دارند که مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند. در ادامه همه‌ی اطلاعات در مورد ساندبارها را مرور خواهیم کرد.

    1. ساندبار ممکن است ریموت کنترلر تلویزیون شما را از کار بیندازد
    تصاویر تبلیغاتی غالبا ساندبارهای متصل به دیوار را که به زیبایی در کنار تلویزیون قرار گرفته‌اند، به نمایش می‌گذارند. اما بیشتر مردم ساندبارها را در جلوی تلویزیون خود قرار می‌دهند و این ساندبارها که غالبا ابعاد بزرگی دارند، جلوی حسگر مادون قرمز شما را می‌گیرند و باعث می‌شوند نیاز به تغییر محل ساندبار داشته باشید تا بتوانید با کنترلر تلویزیون کار کنید. هر چند این مشکل شاید عجیب به نظر برسد ولی خیلی تأثیرگذار است و بهتر است قبل از خرید ساندبار مطمئن شوید جلوی سنسور مادون قرمز تلویزیون را نخواهد گرفت.

    البته بعضی ساندبارها در پشت خود بخشی به نام IR repeater دارند که از بخش جلوی خود فرمان‌های مادون قرمز را دریافت می‌کنند و به تلویزیون انتقال می‌دهند.

    ساندبار

    2. بسیاری از آن‌ها کنترلر از راه دور ندارند
    اگر فکر می‌کنید هر دستگاهی با کنترلر مخصوص خود ارائه می‌شود، باید به شما بگوییم ساندبارها در این مورد استثنا هستند. بسیاری از نسخه‌های ساندبارها کنترلر ندارند و در عوض به کاربران متکی هستند تا دستورات را به ساندبار انتقال دهند. هر چند این موضوع در عمل ایده‌ای جالب به نظر می‌رسد، اما در تجربه‌ی واقعی به‌خوبی عمل نمی‌کند.

    مشکل اینجا است که در زمان فعال کردن ساندبار از شما خواسته خواهد شد اسپیکرهای داخلی تلویزیون را غیرفعال کنید و در واقع هم‌زمان هم از ساندبار و هم از اسپیکرهای داخلی صدایی دریافت نخواهید کرد. اما وقتی از ریموت تلویزیون برای تنظیم حجم صدای ساندبار استفاده کنید، این دستورها توسط تلویزیون نیز دریافت می‌شود و پیامی مبنی بر غیرفعال شدن اسپیکرهای آن مشاهده خواهید کرد.

    شاید تمامی تلویزیون‌ها این پیام را نشان ندهند؛ اما هیچ کاربری نمی‌خواهد هر بار که قصد تنظیم صدا دارد، پیام خطایی روی تلویزیون مشاهده کند. پس اگر تلویزیون شما نیز با غیرفعال شدن اسپیکرهای داخلی پیام خطا نمایش می‌دهد، بهتر است ساندباری با ریموت کنترلر مجزا تهیه کنید.

    3. Virtual surround همان صدای استریو با پهنای بیشتر است
    هر ساندباری با ویژگی Virtual surround عرضه می‌شود و این وعده را می‌دهد که صدای ساراند باکیفیت بالا در اختیار شما خواهد گذاشت. هر چند Virtual surround بدون استفاده نیست، اما به هیچ عنوان کیفیتی مشابه صدای ساراند ندارد. در بهترین حالت این ساندبارها باعث افزایش میدان صوت می‌شوند تا ابعادشان بیشتر از آن چیزی که هستند، به نظر برسند.

    ساندبار

    4. برخی از ساندبارها صفحه نمایش در جلوی خود ندارند
    هر چند در محصولات جدید بیشتر شاهد پنل‌های نمایش در ساندبارها هستیم، اما همچنان ساندبارهایی وجود دارند که مجهز به پنل نیستند. هر چند نیاز به جلوه‌ی بصری از ساندبار ندارید، اما فهمیدن حجم صدا و حالت صوتی تنها با یک نگاه می‌تواند کاربردی باشد.

    5. اتصالات در ساندبارها چندان مهم نیستند
    ممکن است برخی ساندبارها اتصالاتی مثل HDMI نداشته باشند؛ با این حال نیازی به HDMI برای اتصال به ساندبار ندارید و در عوض می‌توانید سینمای خانگی خود را با این پورت‌ها به تلویزیون وصل کنید و از خروجی‌های تلویزیون برای اتصال به ساندبار بهره ببرید. در این حالت، تنها کافی است تلویزیون را به ساندبار وصل کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر