سامسونگ از سه مانیتور عریض جدید رونمایی کرد

عصر کالا- ایفا یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها برای معرفی لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی جهان است که در برلین برگزار می‌شود. این نمایشگاه امسال از تاریخ یک سپتامبر (۱۰ شهریور) آغاز به‌کار خواهد کرد. با توجه به این مورد، به‌نظر می‌رسد سامسونگ کمی برای معرفی محصولات جدید خود در این رویداد هیجان‌زده است، چرا که این شرکت در شرایطی که تنها چهار روز تا برگزاری رویداد ایفا ۲۰۱۷ باقی‌ مانده است، جزئیاتی از برخی از تولیدات خود را به اشتراک گذاشت. این شرکت سه مدل نمایشگر حرفه‌ای برای محیط‌های کاری مدرن معرفی کرده است که به ترتیب CH۸۹ ،CH۸۰ و SH۸۵ نام دارند.

سامسونگ از سه مانیتور عریض جدید رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» وبه نقل از زومیت ، اولین مدل از این سه مانیتور جدید CH89 نام دارد. این محصول 34 اینچی است و رزولوشن 3440 در 1440 پیکسل را با نسبت تصویری 21 به 9 ارائه می‌دهد. پنل این نمایشگر از نوع خمیده بوده و از سه طرف، بدون حاشیه است. امکان تنظیم ارتفاع و چرخش نمایشگر یاد شده با استفاده از مفصل گرداننده‌ی این محصول وجود دارد. از نظر درگاه‌های ارتباطی، این صفحه‌نمایش فقط به درگاه یواس‌بی نوع سی مجهز شده است.

    مدل دوم، CH80 نام دارد که رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل را با نسبت تصویری 16 به 9 ارائه می‌دهد و از نظر طراحی به برادر بزرگ‌تر خود که در بالا به آن اشاره کردیم، شباهت دارد؛ اما ساموسنگ این مدل را از نظر راه‌های ارتباطی کمی بهبود داده است. بدین ترتیب این مدل به پورت مینی دیسپلی هم مجهز شده است.

    جدیدترین مدل مانیتورهای جدید سامسونگ، SH85 نام دارد. نسبت تصویری این صفحه‌نمایش 16 به 9 و وضوح تصویری آن 2560 در 1440 پیکسل است. ابعاد این مدل 23.8 اینچی است؛ اما کاربران می‌توانند مدل 27 اینچی آن را هم خریداری کنند. این مانیتور هم مانند مانیتور CH80 به درگاه خروجی مینی دیسپلی مجهز شده است.

    از آنجا که این سه محصول به عنوان مانیتورهایی برای افزایش بهره‌وری و با ارگونومی مناسب برای محیط‌های کاری مدرن معرفی شده‌اند، علاوه‌بر اینکه امکان تغییر ارتفاع و چرخش صفحه در آن‌ها در نظر گرفته شده است، به قابلیت‌هایی مثل Flicker Free و Flicker Saver سامسونگ نیز مجهز شده‌اند. قابلیت فلیکر سِیوِر امکان فیلتر نور آبی را همانند اپلیکیشن‌ f.lux در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

    سئوج کی، معاون اجرایی بخش کسب‌وکار نمایشگرهای سامسونگ در بخشی از بیانه‌ی خود برای معرفی این سه مانیتور جدید این‌گونه توضیح داده است:

    کاربران حرفه‌ای امروزی نمی‌توانند زمان خود را برای استفاده از سیستم‌های چند مانیتوره‌ی پیچیده هدر دهند. این دسته از کاربران همچنین نمی‌خواهند در دسترسی و خواندن محتوای مورد نیاز خود با مشکل مواجه شوند.

    مانیتورهای جدید CH89 ،CH80 و CH85 ما امکان ارائه‌ی فضای زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و کاربران می‌توانند با استفاده از این فضا، اسناد و داده‌های چندگانه و حجیم را بدون هیچ مشکلی و بدون نیاز به استفاده از نمایشگرهای ثانویه، مشاهده کند.

    علاوه‌بر سه مانیتور اشاره شده در بالا، سامسونگ همچنین از محصول دیگری به نام CHG90 رونمایی کرده است. این صفحه‌نمایش 49 اینچی از فناوری کیولد (QLED) اچ‌دی‌آر بهره می‌برد و از راه‌های ارتباطی مختلفی هم پشتیبانی می‌کند. از جمله پورت‌های تعبیه شده روی این مانیتور می‌توان به درگاه خروجی مینی‌دیسپلی، دیسپلی، HDMI و درگاه‌های یواس‌بی اشاره کرد. البته فعلا مشخص نیست که این محصول از چه نسخه‌ای از HDMI پشتیبانی می‌کند. همچنین جزئیاتی در مورد نوع درگاه‌های یو‌اس‌بی تعبیه شده روی CHG90 اعلام نشده است.

    باید اشاره کنیم که قیمت این مانیتورها نیز فعلا مشخص نشده؛ اما تا شروع رویداد ایفا 2017 برلین فقط چند روز باقی مانده است و مسلما سامسونگ در این نمایشگاه جزئیات کاملی را در مورد مانیتورهای جدید خود اعلام خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر