فناوری تشخیص چهره گوشی های سامسونگ فعلا امنیت کافی ندارند

عصر کالا- گزارشات حاکی از آن است که سیستم تشخیص چهره به کار گرفته شده در گلکسی S۸ برای استفاده در سرویس های پرداخت مجازی اصلا ایمن نبوده و تا رسیدن به چنین مرحله ای به چندین سال زمان نیاز دارد.

فناوری تشخیص چهره گوشی های سامسونگ فعلا امنیت کافی ندارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از کلیک، سیستم تشخیص چهره سامسونگ به شما اجازه می دهد تا گوشی گلکسی S8 را تنها با نگاه کردن به صفحه آن فعال و آنلاک کنید. ولی منابع مرتبط به این شرکت بزرگ کره ای مدعی اند که این سیستم تا دست یابی به ایمنی کافی جهت به کارگیری در “سامسونگ پی” می تواند بیش از چهار سال فاصله داشته باشد.

    امروزه حسگر های اثر انگشت (و حسگر عنبیه در این گوشی سامسونگ) ایمنی سرویس های پرداخت مثل اپل پی، اندروید پی و سامسونگ پی را برای میلیون ها نفر تامین می کنند. اما گفته می شود که سیستم باز کردن قفل به وسیله چهره (فیس آنلاک) را می توان با تصاویر فریب داد. استفاده از سیستم تشخیص چهره می تواند نسبت به حسگر اثر انگشت و عنبیه روش آسان تر و بهتری برای تایید هویت افراد برای استفاده از سرویس های پرداخت باشد.

    به گفته سایت Korea Herald، برای این که بتوان به تنهایی از سیستم تشخیص چهره برای تبادلات مالی استفاده کرد، لازم است تا با در نظر گرفتن دوربین ها و سطح فناوری فعلی بیش از چهار سال روی این سیستم کار شود.

    سامسونگ به درخواست ما برای اظهار نظر در مورد صحت این خبر واکنشی نشان نداد.

    پیش از این سامسونگ به سایت CNET گفته بود که سیستم تشخیص چهره این شرکت برای به کارگیری در سامسونگ پی یا Secure Folder به اندازه کافی ایمن نبوده و حتی شما برای استفاده از آن در گلکسی S8 با یک پیغام سلب مسئولیت مواجه می شوید.

    با این حال، این موضوع شرکت های دیگر را از به کارگیری این فناوری در محصولاتشان منع نمی کند. گفته می شود که LG قصد دارد به زودی از فناوری تشخیص چهره در سرویس LG Pay استفاده کرده و اپل نیز این سیستم را در برای بازگشایی قفل آیفون 8 به کار می گیرد. هنوز اطلاعاتی از تفاوت های موجود در فناوری تشخیص چهره LG و اپل با سامسونگ در دسترس نیست.

    در هر صورت، اگر شما در استفاده از این فناوری دچار تردید هستید، همواره می توانید به جای آن از حسگر اثر انگشت بهره ببرید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر