سامسونگ صدرنشین پرفروش‌ترین اسمارتفون‌های جهان!

عصر کالا- براساس آخرین آمار منتشر‌شده از شرکت (International Data Corporation (IDC، فروش اسمارتفون در بین ماه‌های جولای و سپتامبر امسال نسبت به سال گذشته رشد ۰.۸ درصدی داشته است.

سامسونگ صدرنشین پرفروش‌ترین اسمارتفون‌های جهان!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گسترش نیوز، به‌طور کلی، حدود 358.3 میلیون عدد اسمارتفون در سراسر جهان فروخته شده است که در مقایسه با رقم 355.6 میلیون سال گذشته، روند افزایشی آن را شاهد هستیم. هم‌چنین، رقم فوق نسبت به سه‌ماهه دوم امسال نیز حدود 8.1 درصد افزایش یافته است.

    کمپانی IDC در ادامه گزارش خود به روند افزایشی فروش تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه نخست سال نسبت به سه‌ماهه نخست دو سال گذشته نیز اشاره می‌کند.

    با نگاهی به پنج کمپانی بزرگ سازنده تلفن‌همراه متوجه می‌شویم که شرکت کره‌ای سامسونگ با فروش 78.2 میلیونی در صدر جدول قرار گرفته است. این شرکت، 21.8 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد که رشد سالانه آن نسبت به سال گذشته به رقم 8.3 درصد رسیده است.

    کمپانی چینی هواوی نیز با فروش 66.6 میلیونی خود در رتبه دوم لیست IDC قرار دارد. این شرکت نیز، 18.6 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. هواوی با ثبت رقم 28.2 درصد، میزان رشد بیشتری نسبت به سایر شرکت‌های این لیست داشته است. هواوی باید این موضوع را مدیون مصرف‌کنندگان داخلی خود (چین) بداند.

    اپل با فروش 46.6 میلیون و سهم 13 درصدی از بازار تلفن همراه در رده سوم لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته است. سهم این شرکت امریکایی نیز نسبت به سال گذشته حدود 0.6 درصد افت کرده تا رشد منفی کوپرتینو‌نشین‌ها را شاهد باشیم.

    شیائومی در رتبه بعدی لیست آمار فروش اسمارتفون حضور دارد. این کمپانی حدود 32.7 میلیون عدد از اسمارتفون‌های خود را به بازار عرضه کرده که نسبت به سال گذشته 3.3 درصد کمتر بوده است.

    اوپو نیز با عرضه 31.2 میلیونی تلفن‌های هوشمند خود در رتبه پنجم قرار گرفته است. این شرکت نیز رشد 4.1 درصدی را تجربه کرده که نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر