هرآنچه تاکنون از گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانیم

عصر کالا- هنوز تا برگزاری رویداد نهم فروردین ماه کره‌ای‌ها جهت رونمایی از گلکسی اس ۸ (Samsung Galaxy S۸) و گلکسی اس ۸ پلاس (+Samsung Galaxy S۸) چند روز دیگر باقی مانده است، اما با توجه به لو رفتن تمامی مشخصات و ویژگی‌های این دو پرچمدار در شایعات اخیر، دیگر نیازی به مطالعه گزارشاتی بیشتر از آنها نداریم. هواداران سامی هم‌اکنون در انتظار از راه رسیدن فبلت جدید و پرچمدار این کمپانی – گلکسی نوت ۸ (Samsung Galaxy Note ۸) – هستند.

هرآنچه تاکنون از گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از phonearena، با رونمایی کره‌ای‌ها از دو پرچمدار سری اس خود در طی روزهای پیش رو، باید کم کم خود را آماده مرور و بررسی گزارشات مربوط به گوشی گلکسی نوت 8 کنیم. در حال حاضر اطلاعات زیادی پیرامون این محصول در دسترس نیست، به جز جمله معروف یکی از مسئولان کره‌ای که اعلام کرده بود « گلکسی نوت 8 را بهتر، امن‌تر و مدرن‌تر از همیشه رونمایی می‌کنیم.»
    آیا گلکسی نوت 8 سامسونگ مشخصات غافلگیرکننده‌ای خواهد داشت؟

    کارشناسان مختلف تفاسیر متعددی از جمله بالا داشته‌اند و هنوز نمی‌توان اظهار نظری قطعی در این زمینه داشته باشیم. ساعاتی پیش یکی از سایت‌های تکنولوژی چینی، تصاویری از طراحی گوشی Galaxy Note 8 سامسونگ را منتشر کرده است؛ اینجور که از تصاویر پیداست، با طرح‌های اولیه این پرچمدار روبرو هستیم. خوشبختانه همراه با این گزارش، برخی مشخصات گلکسی نوت 8 نیز ذکر شده است. مشخصاتی که در این گزارش ثبت شده‌اند را نمی‌توان آنچنان انقلابی و غافلگیرکننده در نظر گرفت، با این حال همه چیز به نظر قابل باور است. با ما همراه باشید.

    گلکسی نوت 8 سامسونگ به احتمال زیاد با تراشه اسنپدراگون 835 یا سری 9 اگزینوس از راه می‌رسد. سری نهم از تراشه‌های اختصاصی سامی با نام اگزینوس هنوز رونمایی نشده‌اند و باید دید آیا عملکرد منحصر به فردی خواهند داشت یا خیر. در طرف مقابل خریداران آمریکایی به احتمال زیاد همان تراشه اسنپدراگون 835 را در اختیار خواهند داشت. تاکنون تنها یک گزارش مشکوک از لیست شدن پردازنده اگزینوس 9810 در اکانت Linkedln یک مهندس در فضای مجازی منتشر شده است. اخرین تراشه رونمایی شده کمپانی سامسونگ، اگزینوس 8895 نام داشت و گفته می‌شود Galaxy S8 و نسخه پلاس آن نیز از همین تراشه بهره می‌برند؛ این تراشه را می‌توان در دسته پردازنده‌های سری 9 سامسونگ قرار داد، با این حال پسوند عددی آن با عدد 9 شروع نمی‌شود. با این حال ممکن است کره‌ای‌ها در گلکسی نوت 8 خود تراشه‌ای به‌روزتر را مورد استفاده قرار دهند.

     

    منبع اصلی این گزارش، از صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 4K در نوت 8 خبر داده است؛ بدین معنا که صفحه این فبلت پرچمدار از رزولوشن 3840 در 2160 بهره می‌برد. با این تفاسیر اگر نگاهی دقیق‌تر به این طرح‌های جدید داشته باشیم، بدنه گلکسی نوت 8 در واقع باید نسخه تکامل‌‌یافته قاب‌های پرچمداران سری اس باشند. بدین ترتیب که کره‌ای‌ها باید از همان پنل‌های جدید خود با نسبت ابعاد 9:18.5 در این فبلت بهره گیرند؛ دقیقا چیزی مشابه با صفحه نمایش 5.8 اینچی گلکسی اس 8. بدین ترتیب یک پنل 4K در فبلت گلکسی نوت 8 می‌تواند رزولوشن بالایی معادل 4428 در 2160 پیکسل داشته باشد، همراه با نواری از دکمه‌های مجازی که در انتها قرار می‌گیرند. درست مثل گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن. کره‌ای‌ها ممکن است نام این صفحه نمایش را همچون در پرچمداران سری اس خود، +UHD یا +4K بگذارند.
    گلکسی نوت 8 سامسونگ
    البته این نکته را در نظر داشته باشید که اخیرا شایعاتی پیرامون از راه رسیدن گلکسی اس 8 سامسونگ با رزولوشن 4K UHD و دوربین دوگانه منتشر شده‌اند. این گزارشات ممکن است در واقع مربوط به فبلت گلکسی نوت 8 سامی باشند!

    یکی دیگر از نکات مهم در زمینه مشخصات گوشی‌های هوشمند، مربوط به حافظه داخلی و رم آنهاست. گفته می‌شود فبلت پرچمدار سامسونگ در سال جاری از 6 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره خواهد برد. از آنجایی که کره‌ای‌ها هم‌اکنون گوشی C9 پرو را با 6 گیگابایت رم در بازار چین به فروش می‌رسانند و گفته می‌شود گلکسی اس 8 نیز نسخه‌ای با همین میزان حافظه رم خواهد داشت، رم 6 گیگابایتی در گلکسی نوت 8 آنچنان دور از ذهن نیست. با این حال پیرامون حافظه داخلی این محصول نمی‌توان اظهار نظر قطعی داشت. مدتی می‌شود که شایعاتی پیرامون عرضه پرچمداران سامسونگ با حافظه داخلی 256 گیگابایتی در فضای وب مشاهده می‌شوند.

     

    با نگاهی دقیق‌تر به تصویر منتشر شده در این گزارش، متوجه جایگاه S Pen، پورت USB نسخه C و ورودی جک 3.5 میلی‌متری هدفون می‌شویم. همچنین درگاه میکرو اس‌دی نیز در بخش بالایی بدنه تعبیه شده است. همچنین دکمه فیزیکی جدید سامسونگ برای بیکسبی – دستیار هوشمند گوشی‌های گلکسی – را فراموش نکنید؛ این دکمه در سمت چپ و پایینتر از دکمه‌های ولوم گوشی قرار گرفته است. دوربین سلفی و همچنین سنسور تشخیص چهره نیز در جلوی دستگاه قرار دارند. این مهندسی را در بیشتر رندرهای منتشر شده از گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن نیز مشاهده کرده‌ایم. با این حال هنوز نمی‌دانیم کره‌ای‌ها برای قرار دادن صفحه نمایش 4K در فبلت خود، چه مهندسی جدیدی را در بدنه اعمال می‌کنند.
    بهتر است پیرامون حفره‌های بخش بالا و پایینی گوشی در این تصویر اظهار نظری نداشته باشیم؛ ممکن است سامسونگ بخواهد از سیستم صوتی جدیدی در پرچمدار خود استفاده کند. این کمپانی اخیرا با شرکت‌های طراحی سیستم‌های صوتی مشارکت داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر