با یخچال های «فود شو کیس» سامسونگ بیشتر آشنا شوید

عصر کالا- سامسونگ را می توان یکی از پیشتازان در عرصه تولید لوازم خانگی دانست که نوآوری های بسیاری را نیز تا به امروز در این عرصه داشته است.

با یخچال های «فود شو کیس» سامسونگ بیشتر آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا»به  نقل از روزیاتو ، این شرکت به تازگی از یخچال ساید بای ساید «سری فود شوکیس» خود رونمایی به عمل آورده که راهکارهایی تازه را برای نظم بخشیدن به مواد غذایی و چیدمان آنها در اختیار مصرف کنندگان قرار میدهد.

    دیدن قوطی‌های شیری که تاریخ انقضای آنها به اتمام رسیده، میوه‌های پلاسیده و خرابی که دیگر قابل خوردن نیستند یا بسته‌های خالی مواد غذایی که هنوز در یخچال نگهداری می‌شوند برای بیشتر افراد منظره‌ای تکراری است. بارها پیش آمده که یکسری از خوراکی‌ها در یخچال‌ها پنهان می‌شوند و اعضای خانواده نمی‌توانند به سادگی آن‌ها را ببینند و مصرف کنند. دلیل اصلی آن هم به هم ریختگی و انباشت خوراکی‌ها و مواد غذایی است که به علت عدم وجود فضای کافی در یخچال و همینطور نبود طبقه و محفظه‌ خاص هر خوارکی پیش می‌آید.

    چقدر راحت هستید که مهمان خانه شما در یخچال را باز کند؟ آیا برای شما هم پیش آمده که در چنین لحظاتی دوست داشتید پیش از این فرصتی جهت مرتب کردن یخچال پیدا کرده بودید؟ اگر جواب شما مثبت است نگران نباشید این مشکل فقط برای شما نیست، به طور مثال در اروپا 69 درصد افراد با شما هم عقیده‌اند.

    علاوه بر این مشکلات بهم ریختگی مواد غذایی در یخچال‌ها باعث می‌شود تا افراد زمان زیادی را برای پیدا کردن خوراکی مورد علاقه خود پای یخچال بایستند و همینطور که هوای سرد از یخچال خارج می‌شود مشغول گشتن و زیر و رو کردن غذاها شوند. با این کار علاوه بر هدر رفتن وقت خود، موجب هدر رفتن انرژی و سرمای یخچال می‌شوند که در نهایت پلاسیدگی و خرابی زودرس غذاها را در پی دارد.

    چالش‌های این چنینی برای خانواده‌ها باعث شده تا سامسونگ یخچال‌های سایدبای‌ساید سری فود شوکیس (Food Showcase) خود را طراحی و روانه بازار کند، یک راه حل خلاقانه برای ایجاد آسان نظم و ترتیب در یخچال. این یخچال‌ها هماهنگ با نیازهای خانواده‌های امروزی ساخته شده‌ است،  زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد، در هر خانه تنها یک یا دو نفر برای تهیه غذا مشارکت دارند ولی سایر افراد خانواده نیز به صورت مداوم از آن استفاده می‌کنند بنابراین به لطف جداسازی فضاها براساس نیاز افراد، ایجاد نظم، دسترسی آسان و سریع تضمین می‌شود. در این سری از یخچال‌های سامسونگ با داشتن دو در کاملا مجزا در قسمت یخچال، یک بخش قفسه‌بندی کاملا مجزا ایجاد شده است.

    این بخش ویژه که شوکیس نام دارد، محلی برای قرار گرفتن غذاهای پرکاربرد و مورد علاقه اعضای خانواده است. شوکیس شامل 6 محفظه است که به ترتیب از بالا به پایین برای مواد مورد نیاز آشپز، بزرگسالان و خوراکی‌های کودکان خانه طبقه‌بندی شده است. محفظه‌های درِ شوکیش با هوشمندی و ظرافت خاصی دقیقا متناسب با شرایط فیزیکی اعضای خانواده و ابعاد هر خوراکی تقسیم‌بندی و طراحی شده‌اند. طبقات بیرونی یخچال به سه محفظه تقسیم شده است که هر کدام می‌تواند مواد زیر را به تناسب نیاز خانواده در خود جای دهد:

    محفظه‌ی آشپزی (طبقه بالا) – پنیر و سس‌ها
    محفظه‌ی خانواده (طبقه وسط) – نوشیدنی‌ها و اسنک‌ها
    محفظه کودکان (طبقه پایین) – غذاهای مخصوص خردسالان
    با توجه به این موضوع می‌توان بطری‌های شیر و نوشیدنی‌ها، شیشه‌های مربا و ترشی، سس‌ها و تنقلات مختلف کودکان را برای دسترسی راحت‌تر آن‌ها در سبدهای پایینی قرار داد. همچنین برای راحتی هر چه بیشتر می‌توان یکی از 6 طبقه شوکیس را برای وعده غذایی خاص تعیین کرد. به طور مثال در زمان خوردن صبحانه که همه برای رفتن به مدرسه، دانشگاه و محل کار خود عجله دارند می‌توان به سرعت تمام غذاهای مورد نیاز را از روی طبقه مخصوصی که در شوکیس قرار دارد برداشت و روی میز صبحانه حاضر کرد.

    با داشتن یخچال‌های مجهز به درِ شوکیس مواد غذایی پرکاربرد و مورد علاقه هر عضو خانواده در محفظه‌ای مخصوص قرار می‌گیرد تا به راحتی و با کمترین اتلاف وقت و انرژی بتوان غذای مورد نظر را پیدا کرد. براین اساس غذاهایی که زود فاسد می‌شوند مانند لبنیات و مواد غذایی این چنینی همواره در جلوی دید هستند تا دیگر غذایی دور ریخته نشود.

    علاوه بر قسمت شوکیش، محفظه داخلی با کشوهای عمیق و جادار مخصوص موادی مانند گوشت، مرغ، میوه و سبزیجات قرار دارد. نکته مهم در این جا کمکی است که درِ شوکیس به حفظ و تازگی غذاهای محفظه داخلی می‌کند. با قرار گرفتن غذاهای پرکاربردی مانند پنیر، نوشیدنی‌ها، سس و… در محفظه شوکیس دمای داخلی یخچال کمتر تغییر می‌کند و باعث می‌شود تا غذاهایی که در محفظه داخلی وجود دارد طعم طبیعی خود را حفظ کنند.

    یخچال‌های فود شوکیس سامسونگ که با نام FSR تولید و روانه بازارهای جهانی شده‌اند، از فناوری Multi Flow برای ورود هوای سرد از تمامی کشوها و محفظه‌ها و در نتیجه ایجاد دمای یکسان در داخل دستگاه بهره می‌برند. ضمن اینکه در داخل شوکیس صفحه خنک‌کننده‌ای قرار داده شده که با هر بار باز شدن درِ یخچال به سرعت کاهش دما را جبران می‌کند. این فناوری منحصربه‌فرد که Metal Cooling نام گرفته باعث حفظ تازگی و طعم اصلی مواد غذایی داخل شوکیس می‌شود.

    سری جدید سایدباید‌سایدهای فودشوکیس سامسونگ دارای برچسب انرژی A++ و A+ هستند و از سیستم سرمایشی Twin Cooling Plus استفاده می‌کنند. این سیستم پیشرفته با خنک‌سازی جداگانه یخچال و فریزر تازگی و طراوت بیشتر مواد غذایی را سبب می‌شود.

    سایدبای‌سایدهای فود شوکیس سامسونگ با داشتن درِ شوکیس و محفظه‌های متعدد و جادار غذاها، خوراکی‌های صاحبش را با هوشمندی و ظرافتی خاص سازماندهی و مرتب می‌کند. این سری از یخچال‌های سامسونگ در مدل‌های FSR14، FSR12 وFSR2 در بازار ایران عرضه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر