یکه‌تازی سامسونگ در تامین نمایشگرهای اولد اپل

عصر کالا- شرکت سامسونگ تنها تامین‌کننده نمایشگر اولد (OLED) برای اپل خواهد بود.

یکه‌تازی سامسونگ در تامین نمایشگرهای اولد اپل
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، سامسونگ که تاکنون تنها تامین‌کننده پنل‌های اولد برای رقیب خود، اپل، به شمار می‌رفت، در سال جاری 2018 میلادی توانست سود کلانی را برای خود به جیب بزند و این امر برای بزرگ‌ترین رقیب آن یعنی اپل خطر بزرگی بود. چراکه سامسونگ بدین ترتیب می‌توانست با افزایش درآمد و سودآوری خود به پیشرفت و توسعه خط تولید و طراحی‌های نوین در بخش موبایل و سایر محصولات تکنولوژی بپردازد که احتمال داشت بتواند گوی رقابت را از اپل برباید و رقیب آمریکایی خود را شکست دهد.

    اپل چند ماه پیش به‌منظور جلوگیری از چنین اتفاقی تصمیم گرفت که سامسونگ را که به‌عنوان بزرگترین تامین‌کننده پنل‌های اولد گوشی‌های آیفون برای اپل به شمار می‌رفت، به‌طور کلی کنار بگذارد و سایر تولیدکنندگان نمایشگرهای اولد را جایگزین آن کند.

    چندی پیش بود که اخبار منتشره نشان می‌داد اپل هرگز نخواهد توانست سامسونگ را به‌عنوان بزرگترین و بهترین تامین‌کننده پنل‌های اولد به‌طور کامل کنار بگذارد بنابراین تصمیم گرفت که تنها سهم تولید پنل‌های اولد آن را کاهش دهد و از کمک شرکت کره‌ای ال جی بهره بگیرد تا به‌صورت هم‌زمان این دو شرکت نمایشگرهای اولد موردنیاز اپل را تولید کنند.

    حالا منابعی همچون ET News و The Investor گزارش‌های جدیدی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد اپل نتوانسته است هنوز به شرکت دیگری جز سامسونگ به‌طور کامل اطمینان کرده و تمامی مسئولیت و سهم تولید پنل‌های اولد را به شرکت دیگری واگذار کند. بنابراین برخلاف آنچه که تصور می‌شد، اپل فعلا از وابستگی به بزرگ‌ترین رقیب خود یعنی سامسونگ رهانیده نخواهد شد و هم‌چنان می‌خواهد از کمک این شرکت بهره‌مند شوند چراکه نمی‌خواهد ریسک کند و به‌خاطر وجود هرگونه مشکل و نقص فنی احتمالی در نمایشگرهای اولد آیفون‌های جدیدش دچار ضرر و زیان و روی برگرداندن کاربران و طرفدارانش شود.

    آنطور که پیش‌بینی شده است سامسونگ احتمالا 22 میلیارد دلار از فروش و تامین نمایشگرهای اولد موردنیاز اپل کسب درآمد خواهد کرد و پول هنگفتی را به جیب خواهد زد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر