سامسونگ در انتخاب زبان های بیکسبی مشکل دارد

عصر کالا- انتشار نسخه‌ی انگلیسی و چینی دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ با تاخیر همراه شده است. به نظر می‌رسد سامسونگ در انتخاب زبان برای این دستیار صوتی با مشکلاتی روبه‌رو است.

سامسونگ در انتخاب زبان های بیکسبی مشکل دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ؛ اولین دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی سامسونگ موسوم به بیکسبی (Bixby) پس از زبان کره‌ای در یادگیری زبان‌های مهم دیگر از جمله انگلیسی و چینی با سختی‌هایی مواجه است که باعث ایجاد تاخیر در ارائه‌ی این دو زبان شده است.

    یک منبع خبری نزدیک به سامسونگ در تاریخ 27 ژوئن (ششم تیر) و به شرط ناشناس ماندن در گفتگو با وب‌سایت اینوستور گفته است: «قابلیت‌های زبان‌شناسی دستیار هوشمند بیکسبی در مقایسه با رقبای بزرگی چون سیری اپل یا آمازون آلکسا همچنان در سطح نامطلوبی قرار دارد.»

    سامسونگ در ماه آوریل دستیار دیجیتال هوشمند بیکسبی را به همراه گوشی‌‌های هوشمند پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس معرفی کرد. منبع یاد شده همچنین اعلام کرده اگرچه نسخه‌ی کره‌ای این دستیار صوتی از ماه می در دسترس کاربران قرار گرفته اما نسخه‌ی انگلیسی و چینی بیکسبی به دلیل کمبود منابعی چون داده‌ها و کارشناسان متخصص در زبان‌های خارجی با تاخیر مواجه شده است.

    سامسونگ استارتاپ VivLabs را هم خریداری کرده است. بد نیست اشاره کنیم این استارتاپ سازنده‌ی اصلی دستیار صوتی سیری اپل است. هدف سامسونگ از این خرید، توسعه‌ی یک دستیار دیجیتال هوشمند اختصاصی بوده که از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برد. البته VivLabs هیچ نقشی در توسعه‌ی دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ نداشته زیرا این دستیار دیجیتالی پیش از خرید استارتاپ یاد شده، توسعه داده شده است.

    کوه دونگ-جین رئیس بخش موبایل سامسونگ در ماه آوریل گفته که نسخه‌ی انگلیسی و چینی بیکسبی به‌ ترتیب در ماه می و ژوئن به بازار عرضه خواهد شد. سامسونگ هم‌ اکنون نسخه‌ی انگلیسی بیکسبی را برای برخی از دارندگان منتخب گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس منتشر کرده و این نسخه فعلا در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد.

    یکی از سخنگویان سامسونگ در توضیح تاخیر به وجود آمده در ارائه‌ی نسخه‌ی انگلیسی و چینی دستیار هوشمند بیکسبی گفته است: «تلاش می‌کنیم تا توانایی‌های زبان‌شناسیی بیکسبی را ارتقا دهیم تا بدین ترتیب یک دستیار پیشرفته‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی بتواند نیازهای کاربر را رفع کند.»

    نظر شما در این مورد چیست؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر