تولید نمایشگر‌های OLED با تراکم پیکسل ۸۰۰ppi توسط سامسونگ

عصر کالا- به تازگی خبر تولید نمایشگر‌های OLED گوشی‌های هوشمند با ویژگی تصویر ۴K و ترام پیکسل ۸۰۰ppi توسط سامسونگ در سراسر وبسایت‌های خبری منتشر شده است.

تولید نمایشگر‌های OLED با تراکم پیکسل ۸۰۰ppi توسط سامسونگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از  کلیک، اگر یک چیزی وجود دارد که کمپانی سامسونگ در آن به خوبی می‌درخشد، آن چیز صفحه نمایش است. این غول فناوری کره‌ای رهبری بازار‌ صفحه‌نمایش‌های گوشی‌های هوشمند را بر عهده گرفته است. کره‌ای‌ها از این مزیت به صورت کامل در ساخت و تولید گوشی‌های هوشمند و فبلت‌ها استفاده می‌کنند. سامسونگ در حال ساخت نمایشگر‌های OLED برای گوشی‌های هوشمند خود است و بدون شک با این حرکتش گام بزرگی را در صنعت ساخت صفحه‌نمایش‌های گوشی‌های هوشمند برمی‌دارد و همچنین از رقیب سرخت خود یعنی کمپانی اپل در این زمینه پیشی می‌گیرد. کاپرتینو‌ها معتقدند که باید از اختراعات و دست‌آورد‌های نوین در صنعت گوشی‌های هوشمند بر حسب نیاز کاربران و مردم پرده‌برداری کرد شاید این تنها دلیلی باشد که کاپرتینو‌ها تا به امروز از صفحه‌نمایش‌های OLED در ساخت گوشی‌های هوشمند خود استفاده نکرده‌اند. امروز ما اطلاعات بسیاری درباره صفحه‌نمایش‌های OLED کمپانی سامسونگ بدست آورده‌ایم. با ما همراه باشید تا جزییات این خبر را بررسی کنیم.

    کمپانی سامسونگ بر روی ساخت و تولید هفتمین نسل از صفحه‌نمایش‌های گوشی‌های هوشمند (نمایشگر‌های OLED) با ویژگی‌های تصویری 4K و 800ppi تراکم پیکسلی کار می‌کند

    در حالی که کل صنعت نمایشگر‌های گوشی‌های هوشمند درگیر ساخت و تولید نسل ششم و قدیمی از نمایشگر‌های گوشی‌های موبایل هستند، کمپانی سامسونگ یک نسل از آن‌ها جلوتر گام برداشته است. بر اساس پیش‌بینی‌های یک تحلیلگر این غول فناوری کره‌ای به زودی از هفتمین نسل از نمایشگر‌های پیشرفته‌ی OLED گوشی‌های هوشمند پرده‌برداری خواهد کرد. سامسونگ‌ در حال حاضر انحصار خاصی را در ساخت و تولید صفحه‌نمایش‌های گوشی‌های هوشمند دارد. 95% از تولیدات صفحه‌نمایش‌های گوشی‌های موبایل در انحصار کمپانی سامسونگ قرار دارد.

    یک مزیت جدی که کمپانی سامسونگ تاکنون بیش از رقبای خود دارد، منابع عظیم آن است. این غول فناوری کره‌ای تلویزیون نیز تولید می‌کند، که به کمک آن نیز درخشش خوبی را در بازار‌های جهانی داشته است. با توجه به حدس‌و‌گمان‌های امروزی، کمپانی سامسونگ در خط تولید محصولات تلویزیونی خود یک بازنگری کلی خواهد کرد و از هشتمین نسل از پنل‌های OLED بازنگری شده تلویزیون در ساخت و تولید محصولات تلویزیونی خود استفاده خواهد کرد. این شرکت سرمایه‌گذاری‌های جدی را در منابع جدید در نظر گرفته است.

    رقبای کوچکتر از کمپانی سامسونگ درصدد خواهند بود که به فناوری انحصاری این شرکت دست پیدا کنند و بتوانند در سال‌‌های آینده اقدام به ساخت و تولید پنل‌های OLED برای گوشی‌های هوشمند کنند. کمپانی سامسونگ به نوبه‌ی خود می‌خواهد دید وسیعی را نسبت به بهره‌وری بهتر هفتمین نسل از نمایشگر‌های OLED گوشی‌های هوشمند داشته باشد. در حال حاضر کمپانی سامسونگ از خطوط تولید نسل هشتمی پنل‌های OLED برای تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند بنابراین شرکت یادشده می‌تواند LTPS FTF را برای استفاده در زمان تولید نسل هفتم پنل‌ OLED گوشی هوشمند بازیابی کند و هیچ مشکل جدی در راه‌اندازی  تجهیزات و امکانات جدید وجود ندارد. تحقیقات کمپانی سامسونگ در زمینه‌ نمایشگر‌های OLED گوشی‌های هوشمند همچنان ادامه دارد و این شرکت در فکر ایجاد تنوع در بین نمایشگر‌های OLED مانند طراحی و ساخت نمایشگر‌های OLED تاشو، تراشه بر روی پلاستیک OLED و همچنین صفحه‌نمایش OLED با تراکم پیکسلی 800ppi است. یی چونگ هون، مدیر عامل شرکت تحقیقاتی نمایشگر محلی موسوم به UBI research، درباره‌ی نسل هفتم صفحه نمایش OLED می‌گوید: در سال‌های آینده، رقبای کوچک‌تر در حجم تولیدی ششمین نسل پنل‌ OLED به‌پای سامسونگ خواهند رسید. به‌احتمال قوی شرکت سامسونگ به‌منظور بازدهی هرچه بیشتر، توجه خود را معطوف به هفتمین نسل پنل‌ OLED‌ بزرگ‌تر خواهد کرد.

    استفاده از فناوری LTPS-FTF در ساخت و تولید صفحه‌نمایش‌هاش گوشی‌های هوشمند یک جهش بزرگ در صنعت نمایشگر‌های گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود. با این حال اگر شما انتظار دارید که به زودی این تکنولوژی را در قالب نمایشگر‌های گوشی‌ها در بازار‌های جهانی خواهید دید، سخت در اشتباه هستید. سامسونگ کار طراحی،ساخت و تولید نسل جدید صفحه‌نمایش‌های گوشی‌های هوشمند را از سه ماهه‌ی دوم سال 2018 آغاز خواهد کرد. مطمئنا این یک مزیت بزرگ برای کمپانی سامسونگ در مقایسه با سایر رقبای خود خواهد بود و بدون شک این کمپانی کره‌ای را تبدیل به یکی از برترین تولید‌کنند‌گان گوشی‌های هوشمند خواهد کرد. به احتمال زیاد سامسونگ در گوشی Galaxy Note 9 از این صفحه‌نمایش‌های پیشرفته‌ی OLED با ویژگی 4K و تراکم پیکسلی 800ppi استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر