نخستین گوشی هوشمند قابل انعطاف سامسونگ در سال ۲۰۱۸ عرضه می شود

عصر کالا- نخستین گوشی هوشمند قابل انعطاف سامسونگ در سال ۲۰۱۸ میلادی، با عنوان Galaxy X عرضه خواهد شد.

نخستین گوشی هوشمند قابل انعطاف سامسونگ در سال ۲۰۱۸ عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، طبق گفته بسیاری از کارشناسان،شرکت سامسونگ در حال کار  بر روی تلفن هوشمند قابل انعطافی به نام Galaxy X است، تا این گوشی را برای سال آینده میلادی عرضه کند. سامسونگ یکی از اولین شرکت هایی بود که فناوری نمایشگر منحنی را  راه اندازی کرد، اما سامسونگ تنها شرکتی نیست که بتواند یک گوشی هوشمند قابل انعطاف را راه اندازی کند، بسیاری از شرکت های تولید کننده تلفن هوشمند نظیر اپل و ال جی نیز  بر روی این دستگاه ها کار می کنند،  با این حال، طرفداران سامسونگ احتمالا اولین کسانی خواهند بود که دست خود را بر روی یک گوشی هوشمند قابل انعطاف قرار می دهند.

    کو دونگ جین، رئیس شرکت سامسونگ در ماه سپتامبر، اعلام کرد که شرکتش قصد دارد در سال 2018 یک گوشی هوشمند با قابلیت انعطاف را راه اندازی کند. منابع در صنعت نمایش می گویند که سامسونگ توانسته است یک پانل قابل انعطاف با انحنای 1.0R ایجاد کند که بدین معنی است که می تواند به مانند یک صفحه کاغذ به داخل خم شود.

    تا کنون، گفته می شود که سامسونگ از مواد پلاستیکی برای ساخت صفحه نمایش قابل انعطاف Galaxy X استفاده می کند. اگر چه این مواد توسط سازنده گوشی های کره جنوبی در گذشته برای تعدادی از اختراعات فناوری مربوط به نمایشگرهای قابل انعطاف استفاده شده است.

    یکی دیگر از دلایل اقدام سامسونگ برای ساخت گلکسی X در سال آینده، پیشی گرفتن از رقبای خود است زیرا که شرکت LG Display در حال کمک به اپل برای ساخت اولین تلفن هوشمند با قابلیت انعطاف پذیری در جهان می باشد. اپل اخیرا اختراعی را برای یک آیفون قابل انعطاف در ایالات متحده امریکا ثبت کرده است و LG Display شرکتی برای عرضه پانل های قابل انعطاف برای این دستگاه خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر