درب خودرو را با گوشی‌تان باز کنید!

عصر کالا- شرکت خودروسازی تویوتا با ورود به بازار کراین آنلاین خودرو، فناوری‌هایی را معرفی کرده که به کاربران اجازه می‌دهند با بلوتوث در خودروی خود را باز کرده و آن را روشن کنند.

درب خودرو را با گوشی‌تان باز کنید!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ورج، این دستگاه مبتنی بر بلوتوث "جعبه کلید هوشمند" نام داشته و به کاربران اجازه می‌دهد که در خودرو را با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود باز کرده و آن را روشن کنند.

    این جعبه روی داشبورد قابل تصب بوده و نیازی به انجام هیچ تغییری در خودرو نیست. یک کد توسط اپلیکیشن برای دسترسی به جعبه برای کاربر ارسال می‌شود. سپس با نزدیک کردن تلفن همراه به خودرو، کدها طی فرآیندی که تویوتا آن را "دست دادن" می‌خواند، توسط بلوتوث احراز هویت می‌شوند. این فرآیند مشابه سایر کلیدهای هوشمند خودرو است.

    زمان و دوره دسترسی کاربر به جعبه کلید هوشمند توسط تویوتا تعیین و مدیریت می‌شود. از این فناوری می‌توان برای اجاره دادن خودرو به کاربران مختلف استفاده کرد.

    این شرکت قصد دارد سال آینده فناوری جدید خود را با همکاری یک سرویس به اشتراک‌گذاری خودرو موسوم به شرکت Getaround در یک دوره محدود در سان‌فرانسیسکو به آزمایش بگذارد. این شرکت کرایه خودرو هفته گذشته سرمایه‌ای به ارزش 10 میلیون دلار از تویوتا دریافت کرد که بخش اعظمی از آن خرج هوش مصنوعی و رباتیک خواهد شد.

    به گفته تویوتا، تنها دارندگان خودروهای جدید پریوس یا هر مدلی از لکسوس می‌توانند در این آزمایش شرکت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر