دستگاه های هوشمند «نشکستنی» می شوند!

عصر کالا- گروهی از محققان بین المللی ماده ای شبیه سیلیکون با انعطاف پذیری و استحکام بیشتر ساخته اند. با تولید این ماده ساخت دستگاه های هوشمند «غیر قابل شکستن» امکانپذیر می شود.

دستگاه های هوشمند «نشکستنی» می شوند!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از  مهر، محققان ماده جادویی جدیدی ساخته اند که شبیه سیلیکون است اما انعطاف پذیری و استحکام آن ارتقا یافته است. به همین دلیل این ماده برای ساخت دستگاه های هوشمند «غیرقابل شکستن» بسیار مناسب است.

    گروهی از محققان بین المللی به رهبری دانشگاه کویین در ایرلند این ماده را ساخته اند. ماده مذکور علاوه بر تمام خصوصیات گفته شده رسانا، سبک و ماندگار است. همچنین قابلیت تولید انبوه نیز دارد.

    این ماده از مولکول هایی به نام C60  ساخته شده که نیمه رسانا و متشکل از چند ماده دیگر از جمله گرافن و نیتریت بور شش ضلعی هستند.

    در این ترکیب یگانه، نیتریت بور استحکام و رسانایی را فراهم و از سوی دیگر مولکول C60 نیز نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می کند.

    دکتر التون سانتون رهبر این تحقیق می گوید: یافته های ما نشان می دهد ماده جادویی جدید ویژگی های فیزیکی مشابه سیلیکون دارد اما استحکام، سبکی و انعطاف پذیری آن ارتقا یافته است. بنابراین می توان  آن را در دستگاه های هوشمند «نشکستنی» به کار برد.

    علاوه برآن ساخت چنین ماده ای بدان معناست که ساختار آن سبب می شود دستگاه های هوشمند انرژی کمتری مصرف کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر