چگونه حافظه گوشی را پاک کنیم؟

عصر کالا- گاهی ممکن است برای دانلود یک آهنگ و یا ذخیره یک عکس با مشکل روبرو شوید و گوشی به شما پیام دهد که فضای خالی وجود ندارد. باید گفت که حافظه گوشی پر شده است.

چگونه حافظه گوشی را پاک کنیم؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، امروزه یکی از پرکاربردترین ابزاری‌های مدرن، گوشی‌های هوشمند هستند که تقریبا دست اکثر افراد دیده می‌شود و آن را همراه خود، در هر جایی دارند و تمام اطلاعاتی که ممکن است در طول روز به آن نیاز داشته باشند را در آن ذخیره می‌کنند.

    گاهی ممکن است احساس کنید که اطلاعات زیادی در گوشی ندارید، ولی دیگر نمی‌توانید اپلیکیشنی را نصب کنید و در واقع حافظه گوشی شما پر شده است. این یکی از بزگترین دغدغه‌های افرادی است که گوشی‌های هوشمند دارند.

    در واقع ممکن است برخی نرم افزار‌ها و سیستم عامل گوشی موبایل، این حافظه را پرکرده باشد، البته باید بدانید که حذف این فایل‌ها هیچ مشکلی برای گوشی موبایل ایجاد نمی‌کند و در صورت نیاز گوشی هوشمند شما آن‌ها را دریافت می‌کند.

    در این مطلب می‌خواهیم راه‌های خالی کردن حافظه گوشی را بگوییم:

    1-پاک کردن اپلیکیشنی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد:

    یکی از راه‌های خالی کردن حافظه گوشی این است، برنامه‌ای را که نیازی به آن ندارید و آن را استفاده نمیکنید، حذف کنید. اگر به گوشی خود یک نگاهی بندازید متوجه می‌شوید که در آن برنامه‌هایی وجود دارید که برای یکبار هم آن را استفاده نکردید. همین برنامه‌ها فضای گوشی را اشغال می‌کند، در صورتی که وجود آن‌ها هیچ فایده‌ای هم برای گوشی شما ندارد. پس بهتر است این برنامه‌ها از گوشی حذف شوند.

    زمانی که فرد وب گردی می‌کند، ممکن است هر چیزی را که خوشش بیاید و برایش جذاب باشد را برای یکبار تماشا کردن، دانلود کند و بعد آن‌ها را فراموش کندو همین دانلود کردن‌ها باعث می‌شود حجم گوشی پر شود.

    اگر می‌خواهید بدانید که از کدام برنامه است که مدتی استفاده نکرده اید می‌توانید برنامه Useless App Remover

    را در گوشی خود نصب کنید و این برنامه بر اساس نحوه مصرف شما، کاندیدا‌های پاک شدن را برایتان لیست می‌کند.

    2-عکس‌های گوشی را مدیریت کنید

    هر فردی با در دست داشتن گوشی هوشمند و رفتن به جا‌های زیبا، وسوسه می‌شود از این مناطق زیبا عکس‌هایی را بگیرد. این تصاویر با کیفیت معمولا حجم زیادی را به خود اختصاص می‌دهند.

    توصیه می‌شود برای اینکه حجم گوشی پر نشود، این عکس‌ها را به کامپیوتر منتقل کنید، اما اگر دوست دارید تصویری را در داخل حافظه دستگاه نگه دارید، پس بهتر است حداقل حجم آن را کاهش دهید.

    برای کم کردن حجم گوشی بهتر است اپلیکیشن AVG Image Shrink را نصب کنید.

    3- ویدیو را منتقل کنید

    ویدیو‌های داخل گوشی هم مانند عکس‌ها حجم گوشی را پر می‌کند. بهتر است برای پر نشدن حجم گوشی، آن‌ها را هم به داخل کامپیوتر منتقل کنید. اما اگر نیاز دارید در شرایط مختلف به آن‌ها دسترسی داشته باشید، می‌توانید از حافظه‌های ابری استفاده کنید.

    دراپ باکس، بهترین حافظه ابری برای کاربران شناخته شده است که می‌توانید برای این منظور از آن استفاده کنید.

    گوشی هوشمند

    4-موسیقی را حذف کنید

    گاهی ممکن است حافظه گوشی شما از طریق موسیقی‌های فراوانی که در آن ذخیره کرده اید، پر شده باشد. اگر چه گوش کردن آهنگ با گوشی موبایل لذت بخش است، اما به هر حال حافظه هر دستگاهی محدود است. تعداد موسیقی‌ها هم بسیار زیاد.

    بهتر است برای اینکه فضای بیشتری در گوشی داشته باشید، آهنگ‌هایی را که گوش نمی‌کنید را از گوشی حذف کنید.

    5- فایل‌های دانلود شده را پاک کنید

    یکی دیگر از راه‌های خالی کردن حافظه گوشی این است که فایل‌هایی را که از اینترنت دانلود کرده اید، را پاک کنید. در واقع دنیای اینترنت این امکان را به هر فردی می‌دهد تا هر چیزی را که بخواهد دانلود کند.

    زمانی که فرد وب گردی می‌کند، ممکن است هر چیزی را که خوشش بیاید و برایش جذاب باشد را برای یکبار تماشا کردن، دانلود کند و بعد آن‌ها را فراموش کندو همین دانلود کردن‌ها باعث می‌شود حجم گوشی پر شود.

    بهتر است هر چند وقت یکبار به پوشه دانلود‌ها سر بزنید و موارد اضافه را پاک کنید.

    برای مدیریت فایل‌ها توصیه می‌شود که برنامه ES File Explorer را نصب کنید.

    6- فایل‌های را که بیشترین حافظه را اشغال می‌کند را شناسایی کنید

    یکی دگر از راه‌های خالی کردن حافظه گوشی این است که به دنبال پوشه‌ها و فایل‌های بزرگ که بیشترین حافظه را اشغال کرده اند، بگردید. بعضی مواقع اپلیکیشن‌های مختلف از خود فایل‌هایی را بر جای می‌گذارند که حتی پس از پاک کردن برنامه اصلی نیز در حافظه دستگاه بر جای می‌مانند.

    اگر می‌خواهید بدانید کدام فایل‌ها و فولدر‌ها بیشترین حجم حافظه داخلی گوشی شما را اشغال کرده اند، از اپلیکیشن DiskUsage استفاده کنید.

    این اپلیکیشن حافظه داخلی گوشی را بررسی می‌کند و فایل‌ها و فولدر‌های با حجم بالا را شناسایی می‌کند.

    ‌می‌توانید آن‌ها را از داخل اپلیکیشن و یا مستقیماً از file manager پاک کنید.

    باید توجه داشته باشید که فایل‌های سیستمی را حذف نکنید. چون در این صورت ممکن است گوشی به درستی کار نکند.

    می‌توانید اپلیکیشنی clean master را دانلود و نصب کنید. هر بار که این اپلیکیشن را باز می‌کنید، فضای اشغال شده توسط فایل‌های به دردنخور را به صورت خودکار محاسبه می‌کند و با تایید شما آن‌ها حذف می‌شوند.

    7- کش اپلیکیشن‌های نصب شده را خالی کنید

    گاهی ممکن است فکر کنید کش اپلیکشن‌ها فضای زیادی را نمی‌گیرد و پاک کردن آن دردی را دوا نمی‌کند، در صورتی که کاملا در اشتباه هستید.

    زمانی که برنامه‌ها را در گوشی نصب می‌کنید به مرور تعداد آن‌ها زیاد می‌شود و بعد از مدتی بخش زیادی از حافظه داخلی گوشی را اشغال می‌کند.

    فایل‌های گرافیکی، صدا‌ها و ... از جمله مواردی هستند که کش اپلیکیشنی به حساب می‌آید و در داخل گوشی ذخیره می‌شوند و به این صورت است که ناگهان اپلیکیشنی که در ابتدا 10 مگابایت حجم دارد پس از چند ماه 100 مگابایت فضا را اشغال می‌کند.

    برای حل این موضوع، از داخل تنظیمات اندروید به صفحه اپلیکیشن‌ها بروید و با تپ کردن بر روی Cached Data، اطلاعات اضافه برنامه‌ها را پاک کنید.

    8- اپلیکیشن‌های پیش فرض را پاک کنید

    یکی دیگر از راه‌های خالی کردن حافظه‌ی گوشی این است که برنامه‌هایی که از قبل در گوشی نصب شده را پاک کنید. شرکت‌ها همراه با رابط کاربری خود، اپلیکیشن‌های زیادی را به صورت پیش فرض همراه با اندروید عرضه می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها که بسیاری از آن‌ها به درد نخور هستند و یا حداقل در ایران استفاده ندارند، فضا‌های بسیاری را به خود اختصاص می‌دهند. پس بهتر است که از گوشی حذف شوند.

    در حالت عادی این امکان وجود ندارد که به بتوانید این برنامه‌ها را حذف کنید،

    اما اگر دستگاه شما روت شده باشد، به کمک برنامه System App Remover می‌توانید به راحتی از دست آن‌ها خلاص شوید.

    همچنین می‌توانید اپلیکیشنی clean master را دانلود و نصب کنید. هر بار که این اپلیکیشن را باز می‌کنید، فضای اشغال شده توسط فایل‌های به دردنخور را به صورت خودکار محاسبه می‌کند و با تایید شما آن‌ها حذف می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر