عصایی جهت ردیابی سالمندان +تصاویر

عصر کالا- جهت رفاه حال سالمندان عصایی ساخته و طراحی شده که آن ها را مورد ردیابی قرار می دهد.

عصایی جهت ردیابی سالمندان +تصاویر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، تاکنون عصاهای فناورانه مختلفی برای سالمندان طراحی و راهی بازار شده است اما در نمونه جدید یعنی iCane نیازهای متفاوت این قشر مورد توجه قرار گرفته است.

    iCane نام عصایی آلومینیومی با 3 دکمه مشخص است که ، دارای طول قابل تغییر می باشد که مجهز به GPS است  واطرافیان کاربر می‌توانند  آن را ردیابی کنند .
    این عصا برای افرادی که از مشکلات شناختی و فراموشی رنج می‌برند، بسیار کارآمد است و می‌تواند جان آنها را نجات دهد.
    این عصای هوشمند همچنین به یک دکمه SOS (کمک اضطراری) مجهز است و برای استفاده از آن، ‌تنها کافی است کاربر به مدت دو ثانیه انگشتش را روی آن نگه دارد تا بدین ترتیب یک درخواست کمک و هشدار حالت اضطراری برای 3 نفر از کسانی که از قبل مشخص شده است ارسال شود.

    این افراد هم از طریق اپلیکیشن اندرویدی یا IOS گوشی‌های هوشمند خود با این عصا سینک می‌شوند و می‌توانند پیام را دریافت کنند. از سوی دیگر این عصای هوشمند قادر به برقراری مکالمه است چون می‌توان آن را به یک سیم کارت مجهز کرد تا به یک گوشی تبدیل شود که البته تعداد مخاطبان محدود به 3 نفر خواهد بود.

    تنها کافی است دکمه مربوط به آن روی عصا فشار داده شود تا با یکی از مخاطبان تماس بگیرد، این عصا به میکروفون و نیز اسپیکر مجهز است تا گفت‌و‌گو راحت‌تر انجام شود که البته در این حالت کاربر باید عصا را کمی بالاتر نگه دارد.

    iCane همچنین دارای یک دکمه مربوط به چراغ ال ای دی است که به کاربر کمک می‌کند تا در شب‌ها و تاریکی راحت‌تر بتواند جلوی پای خود را ببیند و احتمال زمین خوردن وی کمتر شود.

    این عصا با بهای 79 دلار در سایت Indiegogo پیش فروش می‌شود ولی در صورت ورود به بازار، بهای آن به حدود 150 دلار می‌رسد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر