با سخت افزار قوی امکان پذیر شد؛

توان اجرای برنامه های پیچیده با نسل جدید گوشی های ویندوز ۱۰

عصر کالا- مایکروسافت قصد عرضه نسل جدیدی از گوشی های هوشمند مجهز به ویندوز ۱۰ را به بازار دارد که قادر به اجرای کامل برنامه های سنگین و پیچیده رایانه ای خواهند بود.

توان اجرای برنامه های پیچیده با نسل جدید گوشی های ویندوز ۱۰
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از پی سی ورلد، تحقق این هدف مستلزم سازگار شدن پردازنده های ARM با معماری نرم افزاریx86 است که در رایانه های شخصی متداول است.

    پردازنده های ARM به طور ویژه برای استفاده در گوشی های هوشمند طراحی می شوند و حالا مایکروسافت درصدد منعطف کردن گوشی های تولیدی خود برای تبدیل آنها به رایانه های شخصی قابل حمل است.

    احتمال می رود اولین گوشی های مجهز به ویندوز 10 که توان شبیه سازی معماری x86 را دارا باشند در پاییز سال 2017 روانه بازار شوند.

    با این تحول بزرگ می توان صفحه کلید و حتی نمایشگر خارجی را به گوشی های هوشمند وصل کرد و از آنها مانند یک رایانه شخصی در محیط کار استفاده کرد.

    البته نرم افزارهایی که در چنین شرایطی بر روی گوشی ها نصب می شوند باید از قابلیتی موسوم به Continuum برخوردار باشند که برنامه های تحت ویندوز 10 را با تلفن های همراه سازگار می کند.

    در حال حاضر تعداد برنامه های مهم نرم افزارهای تجاری و خانگی که از قابلیت Continuum پشتیبانی کنند، بسیار محدود است.

    یک چالش دیگر در زمینه تبدیل گوشی ها به رایانه های شخصی مصرف بالای باتری توسط برنامه ها و نرم افزارهای مختلف در این حالت است و مایکروسافت با توجه به همین مساله در تلاش برای سازگار کردن این برنامه ها با پردازنده های ARM برای کاهش مصرف انرژی توسط انهاست.

    پیش بینی می شود در آینده نه چندان دور شاهد عرضه گوشی های سرفیس مایکروسافت با چنین قابلیتی باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر