هوآوی P۱۰ توانست امتیاز ۸۷ را از DxoMark بگیرد

عصر کالا- هوآوی در نمایشگاه MWC در شهر بارسلون از پرچمدار جدید خود با نام P۱۰ پرده برداشت. این گوشی هوشمند از دوربین دوگانه لایکا بهره می‌برد که دارای دو سنسور ۲۰ مگاپیکسلی RGB و ۱۲ مگاپیکسلی مونوکروم با گشودگی دیافراگم f/۲.۲ است. هوآوی P۱۰ به فوکوس لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر نیز مجهز است.

هوآوی P۱۰ توانست امتیاز ۸۷ را از DxoMark بگیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصرکالا» به نقل از وبسایت معتبر DxoMark؛ به تازگی این گوشی هوشمند را مورد بررسی و آزمایش قرار داده است. پی 10 توانسته است در مجموع امتیاز 87 را کسب کرده و مقام سوم را به خود اختصاص دهد. پرچمدار هوآوی، دو گوشی گوگل پیکسل با امتیاز 89 و گلکسی اس 7 اج با امتیاز 88 را بالای سر خود می‌بیند. پیش از این، هوآوی میت 9 توانسته بود امتیاز 85 را از این وبسایت بگیرد.

     

    هوآوی P10، آخرین گوشی هوشمندی است که از دوربین لایکا بهره می‌برد. DxoMark‌ این گوشی را در هر دو بخش ضبط ویدیو و عکاسی در زمینه‌هایی همچون دقت رنگ، فوکوس خودکار، نوردهی و کنتراست، میزان نویز و … مورد بررسی قرار داده است. نخستین تست در محیط بیرون انجام شده است. DxoMark می‌گوید هوآوی P10 موفق شده است تمامی جزییات را در عکس و ویدیوهای خود حفظ کند و حتی در برش 100 درصد هم اشیا کوچک موجود در صحنه را به وضوح نشان می‌دهد. تنها مشکل این گوشی، کاهش نور تصویر در مناطق تیره موجود در برخی از مناظر پرنور است. توانایی دوربین P10 در محیط‌های کم‌نور هم به دلیل ثبت جزئیات و تعادل رنگ سفید خوب است.

     

    هوآوی P10 در بخش فیلمبرداری کمی امتیاز از دست داد. البته فیلمبرداری این گوشی خوب است، اما نه به خوبی عکسبرداری آن. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت P10 در فیلمبرداری، حفظ جزییات تصویر در محیط‌های کم‌نور است. منتظر می‌مانیم تا ببینیم P10 پلاس به همراه لنز گشوده‌تر با F/1.8 خود چه امتیازی از DxoMark کسب خواهد کرد.

    نظر شما در مورد P10 چیست؟ آیا به خرید آن فکر می‌کنید؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر