فناوری جدید در صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند

عصر کالا- دیگر نگران شکسته شدن صفحه نمایش تلفن همراهتان نباشید!

فناوری جدید در صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۰۰

    افتادن تلفن همراه روی زمین که با شکسته شدن احتمالی صفحه نمایشگر آن همراه باشد دو گزینه پیش پای صاحب آن قرار می‌دهد: تعمیر تلفن همراه یا تعویض آن. اما حالا گزینه سومی هم مطرح شده است.


    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  مهر، شیمیدان‌های دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید اختراع جالب توجهی را رسانه‌ای کرده‌اند. در واقع آنها گزینه سوم مورد نظر را اینگونه مطرح کرده‌اند: استفاده از موادی ویژه در ساخت صفحه نمایشگر که قابلیت ترمیم خود را دارند.

    این محققان فناوری جدیدشان را بارها مورد آزمایش قرار داده و طی آنها قابلیت ماده مورد نظر در ترمیم شکستگی های ناشی از ضربات را مورد بررسی دقیق قرار داده اند.

    در این بررسی ها مشخص شد وقتی ماده مورد نظر به دو نیم تکه می شود تنها در کمتر از 24 ساعت و به طور کاملا خودکار خود را ترمیم کرده و یکپارچه می‌شود.

    ویژگی مهم این ماده انعطاف پذیر بودن آن است به طوریکه مشخص شده تا 50 برابر اندازه اصلی منعطف می‌شود.

    محققان در ساخت این ماده مخصوص از نوعی پلیمر انعطاف‌پذیر و نمک یونی استفاده کرده‌اند.

    این برای نخستین بار است که محققان موفق به ساخت ماده‌ای با ویژگی ترمیم خودکار می‌شوند که در عین حال رسانای الکتریسیته هم محسوب می‌شود. همین ویژگی آن را برای استفاده در ساخت نمایشگر تلفن‌های همراه و باتری‌ها به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل کرده است.

    در حال حاضر در برخی تلفن‌های همراه ساخت شرکت کره‌ای ال.جی از این ماده استفاده می‌شود هر چند از آن در قسمت پشت محصول و نه صفحه نمایشگر آن استفاده شده است زیرا رسانای الکتریسیته نبوده و به همین دلیل قابلیت به کارگیری در صفحه نمایشگر را ندارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر