حالت پرواز در گوشی‌های همراه چه کاربردهایی دارد؟

عصر کالا- بسیاری از کاربران تنها به هنگام سفر با هواپیما از قابلیت حالت پرواز ( flight mode ) در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می کنند. این در حالیست که این قابلیت، کاربردهای بسیار دیگری بجز پرواز نیز دارد.

حالت پرواز در گوشی‌های همراه چه کاربردهایی دارد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, حالت پرواز (Airplane/flight Mode) تمامی ارتباطات رادیویی (تلفن همراه)، Wi-Fi، بلوتوث و در کل تمامی عملکردهای بی سیم دستگاه را غیرفعال می کند. بسیاری از ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی از مسافران خود بعد از سوار شدن درخواست می کنند که به منظور حفظ ایمنی پرواز و سلامت خود، گوشی همراه خود را در حالت پرواز قرار دهند تا از هرگونه ایجاد اختلال رادیویی با دستگاههای بی سیم و ردیاب هواپیما جلوگیری بعمل آورده شود.

    حالا متخصصان فعال در حوزه فناوری و ارتباطات بر این باورند که حتی اگر شما قصد پرواز و سفر با هواپیما را نیز نداشته باشید، روشن و فعال کردن حالت پرواز گوشی همراه می تواند به شما کمک های بسزایی کند. بعنوان مثال، اگر باتری گوشی تان به شدت خالی شده و شارژ بسیار کمی دارید و از آن طرف هم به شارژر برق دسترسی ندارید، فعال کردن حالت پرواز می تواند مدت زمانی را که گوشی شما باتری نگه می دارد، افزایش دهد تا شما به برق و شارژر دسترسی پیدا کنید.

    این گزارش به مرور و بررسی مختصری بر مجموعه کارکردهای حالت پرواز می پردازد:

    1. به سریع شارژ شدن گوشی کمک می کند

    یکی از کاربردهای غیرپروازی حالت پرواز در موبایل به کاربران این امکان را می دهد تا مدت زمان شارژ شدن گوشی خود را بکاهند. این بدان معناست که اگر در حالت معمول، یک ساعت و نیم طول می کشد تا گوشی هوشمندتان را شارژ کامل کنید، فعالسازی این قابلیت مدت زمان شارژ گوشی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و تنها در عرض یک ساعت می توانید آن را شارژ کنید و سپس از پریز برق بکشید.

    2. به افزایش طول عمر باتری گوشی کمک می کند

    روشن کردن حالت پرواز به گوشی هوشمند این امکان را می دهد تا با غیر فعال سازی برنامه‌های پشت زمینه و فعال، از باتری کمتری استفاده کرده و بدین ترتیب، طول عمر باتری گوشی را افزایش می دهد.

    3. از مضرات آنتن دهی و امواج موبایلی می کاهد

    بر اساس تازه ترین یافته های محققان و پژوهشگران فعال در حوزه علم پزشکی و فناوری، استفاده طولانی مدت از گوشی های همراه تا دو برابر ریسک ابتلا به تومورهای مغزی را افزایش می دهد. بنابراین طبق گفته های پزشکان، روشن کردن حالت پرواز بخصوص بهنگام شب می تواند تا حد زیادی از مضرات امواج و تشعشعات موبایل بر بدن انسان بکاهد.

    4. اعلان های گوشی حواس شما را پرت نمی کنند

    بسیاری از کاربران به هنگام کار کردن در محل کار یا درس خواندن در خانه و دانشگاه، گوشی خود را بر روی حالت پرواز قرار می دهند تا اعلان و نوتیفیکیشن های گوشی حواسشان را پرت نکند.

    وقتی حالت پرواز گوشی فعال است، اغلب یک آیکون هواپیما در نوار مربوط به اعلان ها مشاهده خواهید کرد. این آیکون در بالای صفحه نمایش گوشی نشان داده می شود.

    کاربران با رعایت موارد ذکر شده در بالا و دقت به این نکات می توانند تا حد زیادی از اتلاف انرژی باتری موبایل خود بکاهند، سریعتر گوشی خود را شارژ کنند و از مضرات امواج موبایل در امان بمانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر