محبوب ترین گوشی هوشمند جهان کدام گوشی است؟

عصر کالا- آیفون‌‌های اپل از زمان معرفی اولین نسخه‌، همواره یکی از موردانتظارترین و پرفروش‌‌ترین گوشی‌های هر سال به شمار می‌روند.

محبوب ترین گوشی هوشمند جهان کدام گوشی است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، سهم پلتفرم iOS از بازار در مقایسه با اندروید چندان زیاد نیست، با این حال آیفون‌های این شرکت در رقابت برند با برند خود با تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی پیروز هستند. موسسه‌ی تحقیقات بازار Strategy Analytics، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را محبوب‌ترین گوشی‌های دنیا می‌داند؛ آیفون 7 و 7 پلاس به ترتیب در جایگاه اول و دوم لیست اعلامی توسط این موسسه قرار گرفته‌اند. با گذشت تقریبا 10 سال از زمان عرضه‌ی اولین آیفون توسط اپل، تعداد فروش این سری از گوشی‌ها از مرز 1.2 میلیارد دستگاه عبور کرده است.

    در سه ماهه‌ی دوم سال جاری، آیفون 7 حدود 16.9 درصد از عرضه‌ی جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است؛ آیفون 7 پلاس نیز با در اختیار داشتن 15.1 درصد از سهم عرضه‌ی گوشی‌‌های هوشمند در جایگاه دوم قرار گرفت. همانطور که انتظار می‌رفت، رده‌های سوم و چهارم به پرچمداران کهکشانی کره‌ای‌ها یعنی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس رسید؛ این دو گوشی به ترتیب 10.2 و 9 درصد از بازار را در این بازه‌ی زمانی در اختیار داشته‌اند. نکته‌ی جالب در این آمارها، حضور گوشی اقتصادی شیائومی ردمی 4 ای (Xiaomi Redmi 4A) با 5.5 درصد در جایگاه پنجم است.

    نکته‌ای که در این آمارها باید به آن توجه کرد، تفاوت بین عرضه و میزان فروش است؛ با این حال اپل و سامسونگ هر دو از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در امر تبلیغات و دستیابی به اهداف فروش هستند؛ از این رو چنین آمارهایی را می‌توان برای فروش دستگاه‌های یاد شده پذیرفت. البته باید به این نکته توجه کرد که این آمارها برای سه ماهه‌ی دوم سال جاری بوده و ممکن است تغییرات زیادی با ورود گوشی‌هایی مانند گوگل پیکسل 2 و گلکسی نوت 8 در آن ایجاد شود؛ آیفون‌های امسال اپل نیز به زودی از راه خواهند رسید، از این رو تکرار موفقیت‌های گذشته در فروش و عرضه‌ برای آن‌ها چندان دور از ذهن نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر