رونمایی از اولین گوشی هوشمند ماهواره‌ای

عصر کالا- شرکت فناوری هوا فضا در چین از اولین گوشی هوشمند ماهواره ای که برای استفاده در اولین سیستم مخابراتی ماهواره‌ای این کشور طراحی شده رونمایی کرد.

رونمایی از اولین گوشی هوشمند ماهواره‌ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایندین اکسپرس، این گوشی هوشمند که Tiantong-1 (TT-1) نام دارد، توسط شرکت فناوری و علوم هوافضای چین(CASC)، طراحی شده و قرار است تا دو یا سه ماه آینده در بازار عرضه شود.

    ماهواره Tiantong-1 در تاریخ شش اوت امسال توسط (CASC)  در مدار 35 هزار کیلومتری بالاتر از زمین راه اندازی شد.

    کارشناسان ماهواره‌ای اظهار کردند: گوشی‌های هوشمند ماهواره ای جدید حاصل استراتژی بلندمدت"جاده ابریشم فضایی"space-based Silk Road)) بوده که توسط شرکت‌های هوافضا چینی، موسسات و محققان برای حمایت از طرح احیای جاده ابریشم دریایی در قرن 21 موسوم به One Belt- One Road ارائه شده است.

    یکی از مهندسان CASC اظهار کرد: گوشی هوشمند TT-1 قادر به پوشش کل چین و کل دریای چین جنوبی بوده و ما قصد داریم تا توسط شبکه ماهواره ‌ای TT  در پنج سال آینده کل جهان را پوشش‌دهی کنیم.

    براساس این گزارش‌، این گوشی هوشمند به طور خاص برای ارتباطات اضطراری توسط زمین شناسان و یا امدادگران در مناطق دور افتاده طراحی شده و می‌توان از آن به هنگام ایجاد اختلال در شبکه‌های مخابراتی زمینی به دلیل بلایای طبیعی و یا حوادث استفاده کرد.

    این گوشی هوشمند علاوه بر پوشش ماهواره ای، با چند شبکه تلفن همراه زمینی، از جمله 4G LTE و 3G سازگار بوده و قابلیت ارسال اس‌اماس را نیز دارد.

    همچنین دارای ویچت، قابلیت انتقال ویدئو و داده‌ها بوده و می‌تواند بین ازتباطات ماهواره ای و ارتباطات زمینی سوئیچ شود.

    قیمت این گوشی‌های هوشمند در حدود 10000 یوان (1480 دلار) بوده و هزینه های ارتباطی آن در حدود دقیقه‌ای یک یوان محاسبه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر