سال آینده، سال گوشی‌های ۵G است!

عصر کالا- تحلیلگران برآورد و اعلام کرده‌اند که سال ۲۰۲۰ میلادی سال گوشی‌های هوشمند ۵G خواهد بود.

سال آینده، سال گوشی‌های ۵G است!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایسنا، در طول یک سال اخیر شرکت‌های تولیدکننده موبایل بسیاری به سمت و سوی توسعه و تولید گوشی های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت روی آورده‌اند.

    بر اساس گزارشی که در وب سایت techradar آمده است، تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش‌بینی کرده‌اند که سال 2020 میلادی، سال معرفی و عرضه تعداد قابل توجهی از گوشی‌های هوشمند مجهز به شبکه 5G خواهد بود و این بدان معناست که تعداد زیادی گوشی با قابلیت مذکور روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

    سامسونگ و شیائومی از جمله پیشگامان توسعه و تولید گوشی‌های هوشمند مجهز به شبکه نسل پنجم اینترنت 5G بوده و در طول یک سال گذشته از برنامه‌های خود به منظور افزایش تعداد مدل های مربوطه سخن گفته اند این در حالیست که آنها تاکنون شمار محدودی را نیز معرفی و عرضه کرده‌اند.  

    به عنوان مثال، شیائومی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده موبایل در جهان و چین، نیز به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد در سال 2020 میلادی، بالغ بر 10 مدل گوشی هوشمند مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را معرفی و روانه بازار کند. 

    با توجه به آنکه اخبار نسل جدید اینترنت 5G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

    یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی فعال در توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه، هواوی است که با مشکلات و چالش‌های متعددی از سوی آمریکا و متحدانش روبرو شده است و به گفته بسیاری از کارشناسان، همین امر توسعه شبکه 5G را به تعویق انداخته است.

    پیش‌تر نیز کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند سهم فروش گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه 5G از 0.5 درصد در سال 2019 میلادی به 26 درصد در سال 2023 میلادی افزایش پیدا خواهد کرد و این بدان معناست که آینده موفقیت‌آمیز و روشنی پیش روی گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری قرار دارد و شبکه نسل پنجم اینترنت همراه نیز در سال‌های آینده با پیشرفت و توسعه قابل توجهی روبرو خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر