گوشی اندرویدی آینده‌ی شما باید از چه قابلیت‌هایی برخوردار باشد؟

عصر کالا- ا گر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی برای سال های آینده هستید، قطعا آن باید از ویژگی های کاربردی برخوردار باشد. این قابلیت ها چه چیزهایی هستند؟

گوشی اندرویدی آینده‌ی شما باید از چه قابلیت‌هایی برخوردار باشد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ هر ماهی که می‌گذرد، تعداد دیوایس های اندرویدی نیز افزایش پیدا می‌کند تا انتخاب بین آن‌ها سخت‌تر و سخت‌تر شود. به طرز شگفت انگیزی اگر شما تمامی تلفن‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، جعبه‌های استریم، لپ تاپ ها و سایر دیوایس های مختلف را حساب کنیم، در حال حاضر چیزی حدود 18 هزار دستگاه اندرویدی مختلف در سراسر جهان به فروش می‌رسد. تمامی آن‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که برای رقابت هر کدام جلب توجه می‌کنند.
    همراه با گزینه‌های متعددی که وجود دارد، چگونه باید یک گوشی اندرویدی با قابلیت‌هایی که لازم داریم را پیدا کنیم و کدام محصولات هستند که یک مد زودگذر و کاملا غیرضروری هستند؟
    اگر شما به دنبال یک گوشی اندرویدی جدید در سال 2017 هستید، این مقاله می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد. ما قصد داریم ویژگی گوشی های جدید که شما کاملا به آن‌ها نیاز دارید و به آرامی در حال تبدیل شدن به امکانات پایه‌ای و اصلی هر گوشی هستند را واکاوی کنیم. بیایید با عناصر اصلی آغاز کنیم. اگر گوشی اندرویدی جدید شما اکثر این قابلیت‌ها را نداشته باشد، شما انتخاب خوبی را نخواهید داشت.

    قابلیت‌هایی که باید داشته باشد

    رم 4 گیگابایتی

    گوشی اندرویدی جدید شما باید حداقل از یک رم 4 گیگابایتی برخوردار باشد. اگرچه در حال حاضر اکثر گوشی های هوشمند کنونی با رم 3 گیگابایتی به فروش می رسند، اما برای سال جاری میلادی بهترین گزینه یک گوشی با ظرفیت رم 4 گیگابایتی است. صحبت‌هایی نیز در حال حاضر وجود دارد که خبر از رم 8 گیگابایتی در گوشی های پرچمدار قابل عرضه در اواخر سال جاری می‌دهد.
    فرض را بر این می‌گیریم که شما حداقل می‌خواهید گوشیتان را تا 2 سال نگه دارید. از آنجایی که برنامه‌ها به طور فزاینده‌ای طی سالیان متمادی نیازمند منابع بیشتری می‌شوند، آنجاست که یک رم 4 گیگابایتی می‌تواند خودی نشان دهد و حداقلی‌ها را در سالیان بعد در اختیار شما بگذارد.

    کوالکام اسنپدراگون 835

    چیپست اسنپدراگون 835 کمپانی کوالکام که اینک در گوشی های قدرتمندی همچون سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Sony Xperia XZ Premium) و گلکسی اس 8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8) به کار رفته است، قطعا طی ماه‌های پیش رو توسط سازندگان بیشتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
    این چیپست توسط نانوذرات 10 نانومتری ساخته شده است که می‌تواند اندازه‌ی آن را نسبت به نسل‌های پیشین آن به مراتب کوچکتر کند. این کاهش اندازه باعث شده تا فضا برای سایر قطعات بیشتر باشد، درحالی که کاربران می‌توانند از عمر باتری بهتر و عملکرد بهبودیافته‌تر تا 27 درصد نیز برخوردار باشند.

    وضوح 1440×2560 پیکسل

    همراه با ظرفیت رم بیشترو یک پردازنده بهتر، شما باید مطمئن شوید که گوشی جدید شما از رزولوشن حداقلی 1440×2560 پیکسل بهره‌مند باشد. این وضوح در حال حاضر بر روی گوشی های گلکسی اس 7 سامسونگ، ال جی جی 5، موتو زد و اچ تی سی 10 قابل استفاده است. تا انتهای سال 2017، قطعا گوشی های کمتری هستند که این میزان وضوح حداقل آن‌ها نباشد.

    جک هدفون

    قطعا شما این را می‌دانید که اپل جک هدفون را از آیفون 7 (Apple iPhone 7) خود حذف کرد. مطمئنا برای مدت‌های طولانی سازندگان گوشی های اندرویدی دست به چنین کاری نمی‌زنند، چرا که هدفون‌های استاندارد حتی برای مصارف دیگر نیز تولید شده‌اند و هدف تنها گوشی نیست.

    قابلیت‌هایی که می‌تواند داشته باشد

    در ابتدای ظهور گوشی های هوشمند، عمر باتری همانند خاری در چشم بود. این بدان معنا نیست که حالا کیفیت باتری بهبود پیدا کرده است (که البته کمی پیدا کرده)، اما برنامه‌ها، پردازنده‌ها و نمایشگرها قدرت بیشتری می‌طلبند و البته بیشتر نیز تخلیه میشوند. اگر شما در تمام طول روز از دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنید (به طور مثال در هنگام پیاده روی به موسیقی گوش می‌دهید، در محل کار خود از طریق آن تماس حاصل می‌کنید و یا به انجام بازی در بعد از ظهر می‌پردازید)، بعید به نظر می‌رسد گوشی های فعلی بدون نیاز به شارژ، بتوانند تا غروب دوام بیاورند.
    همانند برخی از ویژگی‌هایی که در حال حاضر در موردشان بحث شد، باتری های بزرگ نیز به طور فزاینده‌ای در حال گسترش هستند. اینک یک باتری 3000 میلی‌آمپری به یک استاندارد تبدیل شده است، اگر چه بزرگتر از آن بهتر است. گلکسی اس 8 جدید سامسونگ دارای یک باتری 3000 میلی‌آمپری است، درحالی که مدل پلاس آن از یک باتری 3500 میلی‌آمپری برخوردار بوده و گوشی ال جی جی 6 (LG G6) نیز از یک باتری 3300 میلی‌آمپری بهره می‌برد.

    سنسور اثر انگشت

    تا زمانی که یک گوشی حاوی سنسور اثر انگشت تهیه کنیم، در مورد مزایای آن شک و تردید داشتیم. آن‌ها در قفل گشایی صفحه بسیار سریع عمل می‌کنند و همچنین می‌توانید از آن در برنامه‌های امنیتی نظیر “LastPass” و برنامه‌های مالی نظیر “Robinhood” نیز از آن بهره‌مند شوید.
    تقریبا تمامی گوشی های هوشمند پرچمدار امروزی حاوی یک اسکنر اثر انگشت هستند. با این حال، اگر بودجه‌ی شما به مدل‌های بالارده نمی‌رسد، می‌توانید با گرفتن یک گوشی رده دوم حاوی این اسکنر زندگی موبایلی خود را تغییر دهید.

    تاییدیه IP67 یا IP68

    این سیستم مربوط به مقاومت دستگاه‌ها در برابر آب است. تا پیش از این دستگاه‌های ضد آب همراه با تاییدیه IP67 به فروش می‌رسیدند، اما اینک جایگاه تاییدیه ضد آب گوشی ها تغییر کرده است.
    IP67 به معنای آن است که یک گوشی می‌تواند تا 30 دقیقه و تا عمق 1 متری در زیر آب مقاومت کند. IP68 این عمق را تا 1.5 متر ارتقا بخشیده است. هر دو این تاییدیه‌ها می‌توانند خوب عمل کنند اگر گوشی شما به صورت اتفاقی درون آب افتاده و یا زیر بارش باران از آن‌ها استفاده کنید.
    اما هشدار جدی را به شما می‌دهیم. این آزمایش‌ها در شرایطی در آزمایشگاه‌ها تست شده‌اند که گوشی ها در حالت Standby یا آماده به کار قرار داشته‌اند. دستگاه پر زرق و برق جدید شما شاید نتواند در زیر آب برایتان عکاسی کند. همچنین مواد شیمیایی استخر و نمک دریا نیز یکی دیگر از مسائل مهمیست که باعث می‌شود آنها را با آب شفاف و خالص متفاوت سازد.

    و سایر موارد

    در اینجا ویژگی‌ها و مشخصات دیگری نیز وجود دارد که البته از اهمیت نسبتا کمتری نسبت به موارد فوق برخوردارند. شاید ما تا چند وقت دیگر نتوانیم گوشی هوشمندی را ببینیم که تمامی این قابلیت‌ها را یکجا ارائه می‌کند:
    حافظه داخلی بیش از 64 گیگابایت
    اس دی کارت
    بلوتوث 4.2
    NFC
    دوربین سلفی حداقل 5 مگاپیکسلی

    اضافه کاری
    جدا از این قابلیت‌ها، احتمال دارد گوشی های هوشمندی که طی ماه‌های پیش رو عرضه می‌شوند از قابلیت‌هایی برخوردار باشند که اینک کمتر آن‌ها را می‌بینیم.

    بدنه‌ی شیشه‌ای

    وان پلاس 5 (OnePlus 5) ظاهرا از یک بدنه‌ی شیشه‌ای یا سرامیکی برخوردار است. قطعا یک بدنه‌ی پشتی شیشه‌‌ای یا سرامیکی می‌تواند جذاب باشد، اما آن خیلی زود خراشیده می‌شود و یا به راحتی جای انگشتان دست شما را به خود جذب می‌کند.

    بدون دکمه

    ما انتظار داریم گوشی HTC Ocean یا احتمالا اچ تی سی یو 11 (HTC U 11) را اواخر سال جاری از نزدیک ملاقات کنیم. این کمپانی دو گوشی U Play و U Ultra را برای سال جاری وارد بازار کرده است، اما شاید مشتریانی که به دنبال خرید گوشی های بالارده هستند مصمم به خرید آن‌ها نباشند.
    به نقل از تصاویر به بیرون درز پیدا کرده، اچ تی سی یو 11 فاقد هیچگونه دکمه‌ی فیزیکی خواهد بود. این بدان معناست که هیچ خبری از دکمه‌های پاور، کنترل ولوم و حتی هوم نخواهد بود. آیا قابلیت بدون دکمه آینده‌ی گوشی های اندرویدی خواهد بود؟ ممکن است!

    شارژ بی سیم

    شارژ بی سیم بسیار جذاب است، اما همچنان شما نیازمند آن هستید که یک پد را به برق وصل کرده و سپس گوشیتان را به آن پد متصل کنید. شاید این کاربردی باشد، اما نه برای تمامی کاربران!

    نظر شما چیست؟ آیا موردی در این لیست اضافه است یا باید به ان اضافه شود؟!

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر