هزاران برنامه اندرویدی بدون اجازه کاربران از گوشی استفاده می‌کنند

عصر کالا- بسیاری از برنامه های به ظاهر بی آزار طراحی شده برای گوشی‌های اندرویدی بدون اجازه به برخی داده های گوشی دسترسی یافته یا تبلیغات نمایش می‌دهند.

هزاران برنامه اندرویدی بدون اجازه کاربران از گوشی استفاده می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فارس ،  سی ان بی سی، از جمله این برنامه‌ها می توان به برخی App های نمایش دهنده انواع کاغذدیواری یا وال پیپر و تعدادی از نرم افزارهای ویرایش عکس اشاره کرد.

    بررسی های شرکت بازاریابی آنلاین eZanga نشان می دهد نمایش بدون اجازه تبلیغات آنلاین یکی از کارکردهای برنامه های یادشده است. طراحان این برنامه ها بابت بازدید از آگهی های مختلف کسب درآمد می کنند و این در حالی است که از کاربران تلفن های همراه سوءاستفاده کرده اند.

    eZanga برای بررسی این موضوع از نرم افزار شناسایی آگهی های تقلبی خود موسوم به Anura استفاده کرد و موفق به شناسایی انواع ابزار تبلیغاتی مخفی شده در app ها شد. بررسی ها نشان داد این برنامه ها ممکن است حاوی بدافزارهایی نیز باشند که پهنای باند اینترنت کاربر و انرژی باتری وی را بدون اجازه او مصرف می کند.

    برخی از این برنامه های نمایش دهنده تبلیغات تا یک میلیون بار از گوگل پلی بارگذاری شده اند و ترافیک اگهی ایجاد شده از طریق انها به کسب درآمد 2 تا 10 میلیون دلار در روز برای طراحان این برنامه ها منجر شده است.

    eZanga تنها در یک روز بررسی موفق به شناسایی 312 برنامه موبایلی آلوده شده که 53 تای آنها در گوگل پلی نیز وجود داشته اند. ادامه این بررسی به مدت یک هفته به شناسایی 750 برنامه آلوده منجر شده که 300 تای آنها در گوگل پلی موجود بوده اند. با تداوم این بررسی در ده روز در مجموع 1330 برنامه آلوده شناسایی شدند که 317 تای آنها در گوگل پلی موجود بوده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر