شیائومی فروش ۸۰ میلیون گوشی را امسال در سر می‌پروراند

عصر کالا- شیائومی در سال ۲۰۱۶ فروش خوبی تجربه نکرد. امسال این شرکت قصد دارد رکورد جدیدی در فروش گوشی‌ هوشمند به ثبت برساند.

شیائومی فروش ۸۰ میلیون گوشی را امسال در سر می‌پروراند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت ؛ ماه آوریل سال جاری گوشی شیائومی می 6 معرفی شد و به نظر می‌رسد فروش این محصول بهتر از پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته بود. سان چانگزو، تحلیلگر چینی فعال در حوزه‌ی صنعت و تکنولوژی، پیش‌بینی کرده است که فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی در سال 2017 از رقم 80 میلیون بیشتر شود. تقاضا برای جدیدترین پرچم‌دار این شرکت یعنی می 6 اکنون در بالاترین میزان خود قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود این روند در آینده‌ی نزدیک ادامه یابد. این فروش بالای می 6 می‌تواند شیائومی را در راه رسیدن به فروش 80 میلیونی کمک کند.

    اگرچه شش‌ماهه‌ی اول سال فروش گوشی خیلی چشمگیر نبود؛ اما به نظر می‌رسد شیائومی در این مدت عملکرد خوبی داشته است. این شرکت در جذب سرمایه‌گذاران نیز موفق عمل کرده است. یوری میلنر سرمایه‌گذار معروف روسی یکی از بزرگ‌ترین این سرمایه‌گذاران است. ارزش شرکت شیائومی نیز اکنون به بیش از 80 میلیون دلار رسیده است. در کنار معرفی می 6، شیائومی در سال 2017 تعدادی گوشی هوشمند از سری ردمی و ردمی نوت نیز معرفی کرده و درصدد است تا پایان سال جاری نیز چند گوشی هوشمند دیگر به بازار عرضه کند. انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند می 6 پلاس، می میکس 2 و می نوت 3 نیز در سال جاری معرفی شوند که بدون شک شیائومی را در راه رسیدن به اهداف فروش خود کمک خواهند کرد.

    شیائومی جزئیات فروش خود در سال 2016 را منتشر نکرد؛ اما طبق اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد این شرکت در سال 2016 تقریبا 58 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار عرضه کرده است. شیائومی در سال 2014 تعداد 61 میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخت که در سال 2015 این رقم به 70 میلیون دستگاه افزایش یافت و این شرکت را در جایگاه اول فروش در کشور چین قرار داد. سال 2016 با فروش 58 میلیون دستگاه گوشی هوشمند، سال خوبی برای شیائومی نبوده است؛ اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد موفقیت‌های گذشته‌ی خود را تکرار کند.

    برای رسیدن به این موفقیت‌ها، شیائومی کار سختی در چین پیش رو دارد. هواوی، ویوو و اوپو رقیبان سرسختی هستند که شیائومی باید با آن‌ها رقابت کند.

    نظر شما درباره‌ی این موضوع چیست؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر