بزرگ‌ترین بازارهای گوشی هوشمند در تصاحب کدام کشورهاست؟

عصر کالا- اگرچه در حال حاضر، ایالات متحده‌ یکی از بزرگ‌ترین بازارهای گوشی هوشمند در دنیا محسوب می‌شود؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ مؤسسه‌ی Statistica، به‌زودی هند از این کشور پیشی خواهد گرفت.

بزرگ‌ترین بازارهای گوشی هوشمند در تصاحب کدام کشورهاست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، مؤسسه‌ی تحقیقاتی Statistica در گزارش اخیر خود با تقسیم آمار فروش گوشی‌ هوشمند بر اساس منطقه‌ی جغرافیایی طی سه سال 2013 تا 2016 ، به این نتیجه رسیده است که کشورهای چین و هندوستان در حال دستیابی به جایگاه‌های اول و دوم در جداول فروش منطقه‌ای هستند. بر اساس گزارش این مؤسسه‌، در حال حاضر چین و آمریکا به‌ ترتیب با 31 و 16.7 درصد در جایگاه‌های اول و دوم هستند.

    در حال حاضر 220 میلیون نفر از جمعیت ایالات متحده،‌ مالک یک گوشی هوشمند هستند؛ اما پیش‌بینی می‌شود هند تا سال 2019 با عبور از این رقم، 15 درصد از بازار گوشی هوشمند کل دنیا را در اختیار داشته باشد. انتظار می‌رود سهم آمریکا از بازار جهانی روی 10 درصد ثابت باقی بماند و برزیل با در اختیار داشتن 4 درصد از این بازار، با فاصله در جایگاه چهارم قرار بگیرد.

    شاید این آمار و افراد برای بسیاری از افراد نامفهوم و شگفت‌انگیز به‌ نظر برسد؛ اما برای آن دسته از افرادی که طی سال‌های اخیر بازار گوشی‌ هوشمند را زیر نظر داشته‌اند، شنیدن چنین خبری تعجب‌برانگیز نخواهد بود. کمپانی‌هایی مانند گوگل و اپل برای سود بردن از بازارهای چین و هند، تاکنون استراتژی‌های زیادی مانند پروژه‌ی Android Go یا فروش آیفون‌های کارکرده در هندوستان در پیش گرفته‌اند.

    پیش‌بینی می‌شود که عرضه‌ی جهانی گوشی‌ هوشمند تا سال 2019 به دو میلیارد دستگاه برسد؛ به‌طوری که حداقل نیمی از این تعداد، به بازار چین اختصاص خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر