با گوشی کوچک و پیشرفته جلی آشنا شوید

عصر کالا- یک شرکت چینی قصد دارد کوچک‌ترین گوشی مجهز به LTE‌ را با صفحه نمایش ۲.۴۵ اینچی و نام جلی عرضه کند.

با گوشی کوچک و پیشرفته جلی آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از جی‌اس ‌ام، قبل از اینکه رقابت برای عرضه گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ شروع شود، اغلب محصولات بازار صفحه نمایش‌هایی با اندازه کوچک‌تر از 3 اینچ داشتند. در حال حاضر البته بسیار سخت بتوانید گوشی مناسبی با صفحه نمایش کوچک‌تر از 5 اینچ و بدنه عظیم‌الجثه پیدا کنید. اما گوشی جلی (Jelly) قصد دارد بر خلاف این رسم یک گوشی مناسب، با امکانات خوب و البته اندازه کوچک باشد.

    بدنه جلی تنها 92.3 در 43 در 13.3 میلی‌متر اندازه دارد و صفحه نمایش از 240 در 432 پیکسل در اندازه 2.45 اینچ بهره می‌برد. در مقام قیاس با پرچمداران امروزی اگرچه جلی بیشتر شبیه یک اسباب بازی است، نمی‌توان مشخصات بالای آن مانند استفاده از اندروید 7 نوقا و همچنین پشتیبانی از اینترنت نسل چهارم LTE را نادیده گرفت.

    پردازنده این محصول دارای 4 هسته و 1.1 گیگاهرتز فرکانس است که احتمالا از طرف شرکت چینی مدیاتک تولید شده. شرکت تولید کننده جلی قصد دارد آن را در دو مدل ساده و Pro عرضه کند. نسخه ساده دارای 1 گیگابایت رم و حافظه داخلی 8 گیگابایتی خواهد بود و نسخه Pro از 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. هر دو مدل به دوربین‌های 8 مگاپیکسلی در عقب و 2 مگاپیکسلی در جلو مجهز شده‌اند. پشتیبانی از دو سیم کارت، وای‌فای، بلوتوث و جی‌پی‌اس امکانات معمول را برای خریداران به راحتی مهیا می‌کند.

    باتری 950 میلی‌آمپرساعتی جلی ممکن است در مقابل غول‌های 4 هزار میلی‌آمپرساعتی امروزی حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما این نکته را نباید فراموش کرد که جلی صفحه نمایش 5.5 اینچی QHD ندارد و مصرف باتری آن بسیار کم است.

    شرکت چینی Unihertz که قصد تولید جلی را دارد، اعلام کرده است که آن را در تمام دنیا عرضه خواهد کرد. در حالی که این شرکت برای جذب سرمایه قیمت پایه جلی را در کیک‌استارتر 59 دلار اعلام کرده بود، ظرف 1 ساعت توانست به هدف خود برسد و سرمایه مورد نیاز را بدست بیاورد.

    عرضه عمومی این گوشی احتمالا از شهریور ماه و ابتدا برای کسانی که آن را پیش‌خرید کرده‌اند شروع می‌شود. این گوشی با اینکه مشخصات قابل توجه و خاصی ندارد، اما اندازه آن می‌تواند برای کسانی که از گوشی‌های بزرگ فعلی خسته شده‌اند و بیشترین استفاده‌شان از تلفن برقراری ارتباط است جذاب باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر