مایکروسافت از آپدیت تعداد زیادی گوشی‌ ویندوز فون به ویندوز ۱۰ موبایل جلوگیری می‌کند

عصر کالا- مایکروسافت به‌روزرسانی بسیاری از گوشی‌های هوشمند مجهز به ویندوز به نسخه‌های جدید ویندوز ۱۰ موبایل را متوقف کرده است.

مایکروسافت از آپدیت تعداد زیادی گوشی‌ ویندوز فون به ویندوز ۱۰ موبایل جلوگیری می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ؛ در جولای سال 2016 که آپدیت ویندوز 10 موبایل منتشر شد، تمام گوشی‌های مجهز به ویندوز امکان به‌روزرسانی به این نسخه از سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت را نداشتند و حالا هیچ‌یک از گوشی‌های ویندوزفون امکان آپدیت به ویندوز 10 موبایل ندارند.

    مایکروسافت اخیرا با انتشار آپدیت Creators، برخی از مدل‌های ویندوزفون را از لیست دستگاه‌هایی که می‌توانند نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل موبایل این کمپانی را نصب کنند، حذف کرده است.

    اکنون برخی از کاربران ویندوز 10 موبایل گزارش داده‌اند که اپلیکیشن ویندوز اینسایدر بیلد جدیدی برای دستگاه‌های مجهز به ویندوز فون 8.1 ارائه نمی‌کند. این یعنی کاربران گوشی‌های جدیدی که به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل ویندوز 8.1 عرضه شده‌اند، در صورتی که عملیات دانگرید را انجام دهند، امکان آپدیت مجدد به هیچ‌یک از نسخه‌های ویندوز 10 موبایل نخواهند داشت و فرقی ندارد که دستگاه آن‌ها از این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت پشتیبانی کند یا خیر. ردموندی‌ها تاکنون در مورد هیچ کدام از سناریوهای مطرح‌شده، نظری نداده‌اند؛ ولی مسلما هیچ فردی تمایل ندارد گوشی‌ وی به‌عنوان یک دستگاه برای تست آپدیت‌های مایکروسافت مورد استفاده قرار گیرد.

    البته این تنها اقدام عجیب و غریبی نیست که مایکروسافت در رابطه با ویندوزفون انجام داده و همین امر باعث شده است بسیاری از منتقدان و کارشناسان از این شرکت درخواست کنند تا برنامه‌های آینده‌ی خود را برای ویندوز 10 موبایل به‌طور کامل اعلام کند. دونا سارکار از مایکروسافت در یکی از توییت‌های خود اعلام کرده است که این شرکت هیچ تصمیمی برای توقف پروژه‌ی ویندوز 10 موبایل ندارد. این شرکت به‌طور خصوصی به شرکت‌های مختلف اطمینان داده است که همچنان از ویندوز 10 موبایل پشتیبانی خواهد کرد. اقداماتی چون کاهش تعداد دستگاه‌هایی که می‌توانند به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت کنند و انتشار آپدیت‌های جدیدی که در آن‌ها قابلیت‌ها و امکانات تازه اضافه نشده است و نیز حذف کردن محصولات سری لومیا و پشتیبانی از گلکسی اس 8 مجهز به اندروید باعث شده نارضایتی طرفداران رو به کاهش ویندوزفون بیشتر از قبل شود. بسیاری از منابع خبری مرتبط با مایکروسافت از جمله وب‌سایت mspoweruser اعلام کرده‌اند که ویندوز 10 موبایل همچنان در حالت سکون قرار دارد. علاوه بر این وب‌سایت مورد اشاره از مایکروسافت درخواست کرده است که در مورد این شرایط توضیحاتی ارائه کند؛ ولی ردموندی‌ها از ارائه‌ی هرگونه جواب خودداری کرده‌اند.

    مسلما بسیاری از نمایندگان مایکروسافت که خبرهایی در مورد این شرکت در توییتر منتشر می‌کنند از نارضایتی کاربران ویندوزفون آگاهی دارند و عدم شفاف‌سازی درست در این رابطه می‌تواند نارضایتی این عده از کاربران را باز هم افزایش دهد.

    هم‌اکنون سؤال مهم و اصلی کاربران این است که مایکروسافت چه تصمیمی برای ویندوز 10 موبایل گرفته است و آیا این سیستم‌عامل را رها خواهد کرد یا خیر. در حال حاضر حتی سرسخت‌ترین طرفداران پلتفرم موبایل مایکروسافت نیز شرایطی را مشاهده می‌کنند که در آن یک سیستم‌عامل در همان اوایل تولدش، به نقطه‌ی پایان کار خود رسیده است. همچنین مشخص نیست که کاربران کم‌تعدادی که اکنون از گوشی‌های هوشمند مجهز به ویندوز استفاده می‌کنند، همچنان به این پلتفرم پایبند باقی بمانند.

    نظر شما در این مورد چیست؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر