حل مشکل ضعف امنیتی گوشی وان پلاس‌۶

عصر کالا- شرکت وان پلاس اعلام کرد که به‌منظور حل آسیب‌پذیری موجود در گوشی وان پلاس ۶، آپدیت و به‌روزرسانی جدیدی را منتشر کرده است.

حل مشکل ضعف امنیتی گوشی وان پلاس‌۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, چندی پیش گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد گوشی هوشمند وان پلاس 6 میزبان آسیب‌پذیری و روزنه امنیتی است که می‌تواند به افشای اطلاعات و نقض حریم شخصی کاربران این موبایل بینجامد.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت چینی وان پلاس در واکنش به این مساله امنیتی، بلافاصله در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که درصدد است تا هرچه زودتر نسخه آپدیت و به‌روزرسانی جدیدی را منتشر کند که کاربران بتوانند ضعف امنیتی مذکور را برطرف ساخته و خیالشان بابت حریم خصوصی و اطلاعات شخصی خود راحت و آسوده باشد.

    حالا این شرکت رسما اعلام کرده که نسخه آپدیت جدیدی را به‌منظور حل مشکلات امنیتی مذکور در هفته جاری ارائه خواهد داد و کاربران این گوشی باید هرچه سریع‌تر گوشی خود را به این نسخه به‌روزرسانی کنند تا اطلاعات خود را از گزند هکرها، مجرمان سایبری و بدافزارهای احتمالی ایمن و مصون بدارند.

    این آپدیت که به اکسیژن او اس 5.1.7 (OxygenOS 5.1.7) معروف است، قرار است تمامی نگرانی‌های مربوط به آسیب‌پذیری مذکور و سایر مشکلات امنیتی و باگ‌های احتمالی را برطرف کند.

    این شرکت همچنین اعلام کرده که تحت تاثیر مشکلاتی نسخه آپدیت قبلی در گوشی‌های مورد استفاده در بازار هند، این نسخه جدید یعنی آپدیت اکسیژن او اس 5.1.7 فعلا برای کاربران هندی گوشی‌های وان پلاس 6 قابل دسترسی و اجرا نخواهد بود.

    بجای آن، کاربران هندی گوشی‌های وان پلاس 6 قرار است آپدیت 5.1.8 را دریافت کنند که طبق گزارش‌های منتشره، در هفته بعد منتشر و ارائه خواهد شد. این شرکت می‌گوید این دو نسخه از لحاظ حل کردن مشکلات امنیتی هیچ تفاوتی با هم ندارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر