عوارض خطرناک استفاده از موبایل در سرویس بهداشتی

عصر کالا- بسیاری از افراد عادت دارند تلفن همراه خود را همه جا با خود ببرند. درواقع این عادت گاهی باعث می شود افراد بدون آن که متوجه باشند دقایقی طولانی تر از حد عادی را در سرویس بهداشتی بگذرانند و این موضوع بسیار خطرناک است.

عوارض خطرناک استفاده از موبایل در سرویس بهداشتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انتخاب، یک مطالعه جدید نشان می دهد که 57 درصد از مردم انگلیس از تلفن خود در سرویس بهداشتی استفاده می کنند ، و هشت درصد ادعا می کردند که همیشه این کار را انجام می دهند. اما سؤال اینجاست که بررسی اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی در سرویس بهداشتی قرار است چه عوارضی برای بدن ما داشته باشد.

    پزشکان هشدار می دهند که این عمل می تواند منجر به بروز بواسیر، اختلالات دفع، اختلالات گوارش، بیماری های پوستی و حتی مشکلاتی در پاهای افراد شود. دکتر سارا جارویس ، پزشک عمومی و مدیر کلینیک بیماری های گوارشی در لندن می گوید هرچه بیشتر از تلفن خود در سرویس بهداشتی فرنگی استفاده کنید بیشتر آنجا می نشینید ، به این معنی که فشار روی رگهای مقعد در رکتوم تحتانی افزایش می یابد. این موضوع به مرور زمان منجر به یبوست یا در موارد حاد بواسیر می شود.

    دکتر جارویس افزود: برای جلوگیری از بروز موارد ناگوار باید مقدار زیادی فیبر بخورید ، مرتباً ورزش کنید و به هیچ وجه تلفن همراهتان را داخل حمام نبرید و سعی کنید بررسی گوشی خود را به پس از خروج از دستشویی موکول کنید. نکته جالب این است که برخی گشی خود را داخل سرویس بهداشتی نمی برند اما چون عجله دارند زودتر بیرون امده و پیام های خود را بررسی کند درست اجابت مزاج نمی کنند و به روده های خود یا مثانه فشار می آورند. یا ساعت های طولانی مثانه و روده ها را پر نگه می دارند و به سرویس بهداشتی نمی روند یا به عبارتی این کار را به تاخیر می اندازند که همه این موارد خطرناک است."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر