گوشی‌های ۲۰۱۸ چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟

عصر کالا- با افزایش ارتفاع و کاهش حاشیه پنل گوشی های میان رده، انتظار می‌رود بسیاری از گوشی های موبایل سال ۲۰۱۸ با صفحه نمایش کم‌حاشیه روانه بازار شوند.

گوشی‌های ۲۰۱۸ چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اقتصاد ایران؛ اگرچه هنوز 2017 به پایان نرسیده، اما قصد پیش‌بینی ویژگی های گوشی های موبایل سال 2018 را داریم. تصور می‌کنید چه مواردی در گوشی های اندرویدی تغییر پیدا می‌کند؟

    گوشی ها با نسبت صفحه 18:9 عرضه می‌شوند
    با افزایش ارتفاع و کاهش حاشیه پنل گوشی های میان رده، انتظار می‌رود بسیاری از گوشی های موبایل سال 2018 با صفحه نمایش کم‌حاشیه روانه بازار شوند. در حقیقت، چیزی که سامسونگ و شیائومی در آن پیش‌گام بودند، به یک استاندارد تبدیل خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود تا سازندگان برای تغییر ظاهر محصولات خود بیشتر تلاش کنند.

    باتری‌های بزرگ‌تر برای گوشی های موبایل سال 2018
    پیش از این، ما نمونه چنین چیزی را در برخی گوشی هایی همچون اچ تی سی یو 11 پلاس، هواوی میت 10 پرو و بلک بری موشن که اخیرا معرفی شده‌اند، دیده‌ایم. با افزایش ارتفاع تلفن های هوشمند، حالا سازندگان نیز راه‌های افزایش ظرفیت باتری با حفظ اندازه آن را پیدا کرده‌اند. به همین جهت، می‌توان گفت باتری‌هایی با ظرفیت 4 هزار میلی‌آمپر ساعت، مرسوم خواهند شد. چنین چیزی واقعا عالی است چرا که کاربران با یک بار شارژ دستگاه، تا دو روز می‌توانند از آن استفاده کنند.

    یکی از سازندگان، از برش بالایی آیفون ایکس تقلید خواهد کرد
    از میان شرکت‌های بزرگ، شاید در آینده شاهد عرضه محصولی مشابه از سوی اوپو باشیم. اپل به شکلی موفقیت‌آمیز برش بالایی صفحه آیفون ایکس را به نمادی در دنیای تلفن های هوشمند تبدیل خواهد کرد. به همین جهت، عرضه محصولات مشابه از سوی بسیاری از شرکت‌های چینی که همواره ید طولایی در کپی کردن طراحی اسمارت فون های مطرح بازار دارند، دور از انتظار نخواهد بود.

    یکی از سازندگان از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند
    این موضوع سرانجام اتفاق خواهد افتاد و احتمالا ما در نیمه دوم سال، شاهد عرضه محصولاتی با سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش خواهیم بود. بنا بر شایعات موجود، احتمالا گلکسی نوت 9 یکی از اولین گوشی های موبایل سال 2018 خواهد بود که با چنین سیستمی عرضه می‌شود.

    فراگیر شدن سیستم شارژ بی سیم
    با افزایش فروش آیفون های جدید اپل و تلاش سازندگان اندرویدی برای رقابت نزدیک‌تر با این شرکت، سیستم شارژ بی سیم نیز می‌تواند همانند مقاومت در برابر آب، به یکی از ویژگی‌های پرچمداران سال 2018 تبدیل شود. هرچند، امروزه شاهد عرضه برخی محصولات میان رده با مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستیم. اگر این فرضیه محقق شود، حداقل تا زمانی که کسی راه شارژ بی سیم از طریق فلز در محصولی اقتصادی را پیدا کند، بسیاری از گوشی های موبایل سال 2018 با قاب پشتی شیشه‌ای تولید خواهند شد.

    پررنگ‌تر شدن هوش مصنوعی
    با از راه رسیدن اندروید 8.1 و رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی مرتبط با شبکه‌های عصبی، در آینده شاهد رشد آرام اما مداوم هوش مصنوعی و استفاده از آن در اپلیکیشن های مختلف خواهیم بود. گفته می‌شود تراشه اسنپدراگون 845 همراه با هوش مصنوعی توسعه داده خواهد شد. به علاوه، همین حالا نیز گوگل و هواوی محصولاتی با این سیستم را روانه بازار کرده‌اند.
    اما اندروید همانند یک کشتی بزرگ بوده و اپلیکیشن های مختلف برای استفاده از هوش مصنوعی، به سخت افزار و سیستم عامل به‌روز نیاز دارند. به همین جهت، فراگیر شدن هوش مصنوعی کمی زمان‌بر است. اچ تی سی و ال جی، پیکسل های بیشتری تولید خواهند کرد
    اگرچه پنل گوشی های پیکسل 2 با مشکلاتی همراه است، اما شرکای گوگل برای تولید نسل سوم گوشی های سری پیکسل تغییر نخواهد کرد. اچ تی سی حداقل برای یک سال دیگر، مسئولیت تولید پیکسل را بر عهده خواهد داشت. به علاوه، بعید است قرارداد تقریبا یک میلیارد دلاری ال جی و گوگل به سرانجام نرسد. کارشناسان امیدوارند ال جی طی 12 ماه آینده، کیفیت پنل‌های اولد خود را افزایش دهد. انتظار می‌رود گوشی های آینده گوگل با نام‌های احتمالی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال نیز با دوربین دوگانه و نمایشگر 18:9 تولید شوند.

    انتشار اطلاعات بیشتر در رابطه با سیستم عامل Fuchsia
    احتمالا برنامه‌های آینده گوگل در رابطه با سیستم عامل Fuchsia برای گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها، سال آینده مشخص خواهد شد. با این وجود، ما باز هم شاهد کاهش فروش تبلت ها در سال آینده خواهیم بود. در شرایطی که عمر پیکسل C رو به پایان است، گوگل تنها با جایگزین کردن محصولی جدید قادر به حفظ جایگاه خود در این حوزه خواهد بود. اگر چنین چیزی محقق شود، اوایل سال آینده می‌توانیم شاهد اقدامی جدید باشیم.

    سالی سرنوشت‌ساز برای اچ تی سی
    گزارش‌های مالی اخیر اچ تی سی جذاب نیستند. اگرچه پرچمداران اخیر این شرکت مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند، اما تایوانی‌ها باید سال آینده را با قدرتی بیشتر آغاز کنند. شاید سرمایه‌گذاری گوگل بتواند به این موضوع کمک کند. در غیر این صورت، احتمالا پیش از تصاحب کامل توسط گوگل، بخش موبایل اچ تی سی ضعیف‌تر از همیشه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر