روتر موبایل LTE با سرعت یک گیگابیت

عصر کالا- شرکت نت‌گیر روتر موبایلی به‌نام nighthawk m۱ معرفی کرد که می‌تواند سرعت انتقال اطلاعات یک گیگابیتی را روی شبکه‌های موبایل نسل چهارم LTE به نمایش بگذارد.

روتر موبایل LTE با سرعت یک گیگابیت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر کالا» به نقل از شبکه، این روتر از فناوری‌ها و استانداردهای LTE Cat 16 ،LTE-Advanced چهاربانده CA و MIMO 4×4 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند روی باندهای فرکانسی LTE/4G از 700 تا 2600 مگاهرتز کار کند.

    سرعت دانلود با این روتر یک گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود برابر 150 مگابیت بر ثانیه است. این روتر از یک باتری 5040 میلی‌آمپر ساعتی سود می‌برد که تا 24 ساعت شارژ نگه می‌دارد و نیاز نیست به برق زده شود. نسبتاً سبک است و فقط 240 گرم وزن دارد. این روتر از مودم X16 LTE کوالکام سود برده و برای اولین بار در استرالیا به‌طور عملی استفاده شده است.

    این روتر یک درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی RJ45، دو درگاه USB از نوع A و C، دو کانکتور TS-9 و یک صفحه‌نمایش 2.4 اینچی برای نمایش وضعیت روتر و میزان مصرف پهنای ‌باند، سرعت و کارایی دستگاه دارد. کانکتورهای TS-9 برای اتصال آنتن‌های خارجی استفاده می‌شوند. البته این روتر از وای‌فای و استاندارد 802.11ac نیز پشتیبانی می‌کند و به دوباند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز مجهز است که درمجموع حداکثر بیست دستگاه می‌توانند روی شبکه‌های وای‌فای آن کار کنند. همچنین، قابلیت استفاده از کارت‌های حافظه MicroSD برای ذخیره اطلاعات را دارد.

    فعلاً این روتر موبایل با قیمت 276 دلار فقط در استرالیا عرضه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر