عصر کالا: گروه تحقیقاتی «نیلسن» (Nielsen) آمار و ارقام بسیار جالبی در مورد میزان محبوبیت کنسولهای خانگی در میان بازیکنان آمریکایی منتشر کرده است.
به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، جالب است بدانید که نصف ساعتهایی که بازیکنان امریکایی بر روی کنسولهای خانگی نسل حاضر صرف میکنند، به فعالیتهای غیر گیمینگ مربوط میشوند. در آمار به دست آمده مشخص شده است که بازیکنان آمریکایی 28% زمان خود را آنلاین، و 22% باقی مانده را به صورت آفلاین در حال بازی کردن بودهاند.
بازیکنان ایکس باکس وان، نسبت به پلی استیشن 4، وقت بیشتری را برای بازی کردن با کنسولهای خانگی خود صرف میکنند (50% در ایکس باکس وان و 48% در پلی استیشن 4). دارندگان ایکس باکس وان 31% از زمانی که بازی میکنند را در حالت آنلاین به سر میبرند، این در حالی است که این مقدار برای بازیکنان پلی استیشن 4، 29% اعلام شده است. بازیکنان هر دو کنسول، 19% از زمان صرف کرده با کنسول خود را به صورت آفلاین سپری میکنند.
لازم به ذکر بوده که 46% بازیکنان آمریکایی در سال 2017 ترجیح میدهند، تنها بر روی یک پلتفرم (کنسولهای خانگی، پیسی و موبایل) بازی کنند. 38% از بازیکنان تهیه 2 پلتفرم را ترجیح میدهند و 16% از بازیکنان با تهیه 3 پلتفرم برای انجام بازی موافق هستند.
شمار بازیکنانی که هم بر روی گوشیهای موبایل و هم کنسولهای خانگی بازی میکنند، در سالهای اخیر افزایش داشتهاند، اما در یک سال گذشته، یعنی از سال 2016 تا 2017 با 4% کاهش به 62% رسیدهاند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که 47% از بازیکنان آمریکایی ترجیح میدهند تا بر روی کنسولهای خانگی به بازی بپردازند، 26% آنها موبایل و 27% دیگر پیسی را برای بازی کردن مناسبتر میدانند.
63% از بازیکنان آمریکایی در سال 2017 از وجود تکنولوژیهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مطلع هستند. این مقدار در سال گذشته 37% بوده است؛ علاوه براین، مقدار آگاهی جامعه کلی آمریکا نیز از وجود چنین تکنولوژیهایی به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
هرچند آگاهی مردم از این تکنولوژیها افزایش یافته است، اما تنها 10% از بازیکنان آمریکایی قصد خرید پلی استیشن وی آر (محبوبترین هدست واقعیت مجازی موجود در بازار) را دارند. این مقدار در جامعه کلی آمریکا کمتر نیز میشود؛ همچنین 57% از کسانی که به این تکنولوژیها علاقه دارند را مردان و 43% دیگر را زنان تشکیل میدهند. 69% از مردان علاقه مند به این تکنولوژیها از قبل دستگاه سازگار با آن را خریداری کردهاند، اما تنها 31% از زنان هدست واقعیت مجازی یا افزوده را تهیه کردهاند.